Всъщност приетите вчера поправки в сега действащия закон добавят само един нов момент: освен на транспортни средства, „порочната реклама" не може да стои и на обекти от транспортната инфраструктура (тоест в станциите и тунелите на метрото, помещенията на гарите, летищата). Всичко останало е без изменение. Тютюневата индустрия може да рекламира изделията си в печатни издания с изключение на издания предназначени за непълнолетни, както и на първата и последната страница на списания и вестници.
Външната реклама е забранена, но рекламирането вътре в помещенията е свободно. Изключения правят детски, образователни, медицински, спортни, военни учреждения, театри, циркове, музеи, изложбени зали, библиотеки.
Проектът на закона за пълна забрана на рекламата на тютюневите изделия още не е разглеждан от Думата. В перспектива той може да закрие останалите сега легални възможности за реклама в печатните медии и търговски центрове. Днес в Русия в точките на продажба могат да се правят пропорционални акции с безплатно раздаване на продукция, но само ако персоналът се обръща непосредствено към пушачите.
Още не е ясно как авторите на законопроекта, настояващ за тотална забрана рекламата на тютюневи изделия, ще се противопоставят на други рекламни механизми като електронна и директна поща, интернет реклама, реклама по мобилните телефони.
Депутатите предвиждат да оставят възможност за реклама на тютюневи изделия само в търговските точки, както е според изискванията на рамковата конвенция на Световната организация по здравеопазване, настояваща за пълна забрана на рекламата, стимулирането на продажбите и спонсорството на тютюневи изделия.
Още през този месец април руската Държавна Дума ще разгледа законопроект за присъединяване на Русия към конвенцията. Това обяснява и бързането на депутатите. Но ограничаването на рекламата в необятното Интернет пространство остава смътна и прокламираната тоталност на забраната може да остане само на хартия. Все пак дори за страни, отдавна подписали конвенцията, предписанията й са останали недостижими. Само Канада, Тайланд и Австралия са се доближили до нещо подобно на „пълна забрана" на рекламата на тютюневи изделия, напомня представител от маркетинга на Филип Морис.
„В световната практика като правило забраната на рекламата на тютюневите изделия се разпространява върху традиционните средства за комуникация - печатни медии, аудио, телевизия, но в същото време на производителите остават каналите на общуване по адрес със пълнолетните потребители".
Kihano6
на 04.04.2008 в 02:11:54 #1Много правилно. Пълна забрана на рекламата! Сега на тютюневи изделия, после и на други изделия!