Върховният административен съд постанови в полза на телекома от ново поколение Орбител при спора за рекламата, в която компанията сравнява телефонните си цени с тези на БТК.
Тричленният състав на ВАС реши, че Орбител е спазил правилата на добросъвестна търговска практика, по смисъла на Закона за защита на конкуренцията, както и че не е извършил нарушение с рекламната кампания за новите цени на „Бизнес Орбифон" - услуга за икономични бизнес разговори.
ВАС отмени решението на КЗК от края на 2006 г., с което Комисията забрани използването на сравнителната реклама на Орбител и наложи имуществена санкция.
Припомняме, че Орбител използва за първи път в България реклама с директно сравнение, като компанията сравни цените на своя телефонна услуга с тези на основния си конкурент - БТК.
Сравнителната реклама дава възможност на потребителите лесно да се ориентират за приликите и разликите между различните пазарни предложения. Спорът по първия казус за сравнителна реклама постави под въпрос бъдещото развитие на този похват в България.
Сравнителната реклама е разрешена, само ако са изпълнени три условия, заявиха от съда. Първо трябва да има коректно сравнение на факти, второ да липсва квалификация по отношение на конкурента и трето да се използват чужди марки само с разрешение на техния притежател.
Крайната цел на рекламния клип е сравнение между цените на идентични услуги, което е законосъобразно, както и потребителите да се ориентират лесно и да направят своя избор между „БТК" АД и „Орбител" ЕАД за своите междуселищни и международни разговори, коментираха експертните съдии.
При сравнението на услугите, цените на БТК и Орбител са коректно цитирани, като с рекламните си послания "Орбител" ЕАД не е дискредитирал, нито опетнил търговското име и положението на конкурента си "БТК", уточниха още от ВАС.