Автобусите с марка „Икарус" излизат окончателно от употреба. Возилата ще бъдат пенсионирани завинаги през юли, съобщиха от Столична община. Четири месеца преди местния вот столичният автопарк ще бъде изцяло обновен. По линии 78, 79, 85, 285 и 86, където в момента се движат най-старите рейсове, ще бъде извършена подмяна с по-нови автобуси, разказва в свой репортаж БНТ.
"Икарусът", който гордо тръгва по софийските улици в средата на далечната 1967-а година. Той носи надежда на столичани, че вече няма да се прескачат по спирките. Уви, измамна. За модерното возило се заговоря бързо, а гражданите са щастливи от придобивката си. Поне за това свидетелстват кадрите, които се пазят в БНТ. За унгарския тигър говорят и шофьорите в градския транспорт. Било въпрос на чест да подкараш машината.
Спомня си Красимир Лазаров. Откриваме го в последният гараж, от където всяка сутрин потеглят "Икарусите". "Това си ме влечеше от малък и цял живот съм на колела. Просто желязна машина, железният кон. И София се разрасна с него", казва той.
С "Икарусът", който и до днес кара, се запознават преди 32 години. Тогава Красимир е току-що завършил, 21-годишен младеж. Спомня си, че с возилото привличал погледите на младите дами. Не се разсейвал обаче. "Като погледнеш лошо няма. На всеки се случва, няма млад, няма стар. Като влезе хубава булка - поглеждаш и това е."
Вече няколко пъти изпробвал новите автобуси. "По-нови са автобусите, които вкарва общината, по-компактни, по-ниски, по-удобни за работа, но въпреки всичко си го обичаме "Икаруса", с две приказки ще ни е мъчно".