Независимо, че обявените днес финансови резултати на Sony Ericsson за третото тримесечие са под очакванията на анализаторите, компанията има повод за радост тъй като за трето поредно тримесечие отчита печалба, а преди това 7 поредни тримесечия беше на загуба.

Печалбата за периода, преди облагане с данъци, е 62 милиона евро, а реализираните продажби са били на стойност 11,6 милиарда евро. Доставените телефони с марката на компанията са 10,4 милиона, което е с 5% по-малко спрямо второто тримесечие (11 милиона) и с 26% по-малко от преди година (14,1 милиона).

По думи на шефа на SE Бърт Нордбърг, положението на фирмата се стабилизира, а стратегията за фокус върху смартфоните започва да дава резултат. Умните телефони вече са 50% от всички продажби на компанията и това се отразява на увеличената средна продажна цена на продуктите й - за периода тя е 154 евро, което е с 34% за година и с 4% по-малко спрямо предходното тримесечие.

SE определя пазарния си дял при доставените телефони на около 4%, а по отношение на стойността им на 6%.