Обявиха старта на новия проект на глобалната организация Superbrands за България. Във фокуса на световната програма през 2009 година ще бъдат марките в сегмента на потребителските стоки и услуги (business-to-consumers).

Целта на проекта е да избере най-силните потребителски марки на българския пазар, да ги отличи с престижния статус Superbrands и да ги покани за участие в официалната луксозна публикация за България.

За първи път новото издание ще има и специално приложение - Responsible Superbands, посветено на обществената значимост на отговорния бизнес. В приложението компаниите ще имат възможността да представят своите проекти, свързани с тяхната корпоративна социална дейност.

Председател на независимото експертно жури - Борда на Superbrands България за новия проект, е проф. д-р Веселин Благоев, председател на Българската асоциация по маркетинг. Той поема щафетата от изпълнителния директор на Българската агенция за инвестиции Стоян Сталев.

Мениджърът на Superbrands България Мила Бехар представи критериите и методиката за оценяване на най-силните потребителски марки у нас. Те са универсални за всички страни, реализиращи програмата Superbands.

Номинациите се базират на основата на статистически данни, проучвания и анализи на пазара на водещи маркетингови агенции, както и на множество достоверни източници за пазарен дял, обем и ръст на продажбите, бюджетите за реклама, медийното и публичното експониране на марките.

В процеса на оценяване "независимите съдии" се концентрират единствено върхусилата на бранда въз основа на следните критерии:

· Качество.
Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

· Надеждност.

Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли той висок стандарт на продуктите или услугите?

· Познаваемост.
Добре ли е позната марката в нейния сектор? Успешно ли се разграничава тя от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Авторите на методиката смятат, че субективният момент в процеса на оценяване е необходим, за да могат да се сравнят брандове от различен мащаб и от различни сектори на икономиката, като се оценява изключително и само тяхната сила.

В оценяването на най-силните потребителски марки ще могат да се включат исамите потребители чрез широко гласуване в Интернет.

Най-силните марки получават правото да участват в официалната публикация на проекта за България, чието издаване е предвидено за средата на 2009 година, както и да използват специалния символ на  Superbrands  в своите маркетингови  комуникации.

Мениджмънтът на компаниите получава специален достъп до уникалната база данни на глобалния сайт на организацията (www.superbrands.com), която дава възможност за делови контакти и постоянен обмен на актуална информация, опит и идеи с потенциални партньори, инвеститори, световни експерти по маркетинг и брандинг.

"Глобалната програма Superbrands  представя експертното и потребителското мнение за брандинга. Организацията все по-убедително се утвърждава като независим арбитър в брандинга, който отличава и промотира най-успешните бизнес практики в рамките на националния пазар", каза проф. Веселин Благоев, председател на Борда.

Кулминация на проекта ще бъде грандиозната наградна церемония, посветена наоценените като Superbrands марки и на премиерата на книгата.

Това е третият за България проект от програмата  Superbrands. В края на 2006 година беше публикувано първото издание на луксозния широкоформатен каталог, а в началото на 2008 г. - изданието, посветено на най-силните брандове в бизнес сегмента.

Глобалната организация Superbrands и управляваната от нея едноименна програма са създадени във Великобритания преди 15 години. Тя разширява дейността си в над 70 страни, затвърждавайки авторитета си на независима  институция, фокусирана върху брандинга, която работи активно със стотици водещи търговски марки по света, както и с най-ярките имена в маркетинга, бизнеса и обществения живот.