Toyota остава лидер в продажбите на нови автомобили у нас за годината, като до края на миналия месец е продала 4145 автомобила и е единствената марка с пазарен дял над 10% - нейният е 11.67%.

Следват я Ford с пазарен дял 9.40% и 3337 продадени автомобила. На трето място са PEUGEOT, като делът на продажбите е 8.55% от общия пазар, а броят продадени автомобили е 3036.

Имената на другите компании със силни позиции на българския пазар са Opel (8.20%), Volkswagen (7.94%), Citroen (6.35%).

Общо за годината до края на септември са продадени 35516 автомобила, сочат данните на съюза на автомобилистите в България.

Спрямо същият период миналата година се забелязват известни разлики. Тогава лидер са били Peugeot с пазарен дял 11.73%. Toyota и Ford са били съответно на второ и трето място.

През 2006г. до края на месец септември са били продадени 28568 автомобила. Ръстът е над 24%. Той е своеобразен показател за повишаването на жизнения стандарт и на кредитната култура в страната.

При мотоциклетите лидери са Peugeot и Piaggio, които си разделят около 60% от пазара. Трети са Yamaha с 22.81%. Общо продадените мотоциклети са 456 броя спрямо 269 миналата година.