През това лято телевизионният пазар в новия член на ЕС България се раздвижи, пише dpa. Големи чуждестранни медийни групировки като скандинавската MTG или Central European Media Enterprises, чиито акции се търгуват на борсите в Прага и Ню Йорк, плащат висока цена за частни български телевизии. „Телевизии се купуват като Попкорн", написа „24 часа".

Срещу 620 милиона евро  MTG придоби втората по големина в страната телевизия - Нова телевизия , която беше собственост на гръцката  Antenna Group. Малко преди това CME плати 110 милиона евро за 80 на сто от многообещаващ телевизионен канал. Тези сделки са на ниска стойност в сравнение с очакваната продажба на телевизията на Рупърт Мърдок - bTV, твърдят познавачи на бранша. Експерти обясняват този бум на продажби в телевизионния сектор с предстоящата дегитализация на техниката. Новата технология ще има широкомащабно разпространение до 50 телевизионни програми. Аз очаквах подобно развитие, заяви бившият директор на държавната БНТ Хачо Бояджиев, което е един от най-добрите специалисти в бранша.

Добрият бизнесклимат след влизането на България в ЕС и растящият пазар за телевизионна реклама създадоха предпоставки за тази тенденция. През 2006 година според изчисленията на Маркет Линкс пазарът на телевизионна реклама е бил на стойност 350 милиона лева. Една година по-късно той възлиза на 566 милиона лева. В средносрочен план се очаква ръст от 20 на сто. Пазарът на печатна реклама на значителна по-малка стойност. Според доклад на  TNS/TV Plan през 2007 година той възлиза на 78 милиона евро, а през 2006 година пазарът на печатна реклама е бил 70 милиона евро.

Експерти приветстват позитивното развитие на телевизионния пазар. Ожесточената конкуренция ще бъде в полза на зрителя и за рекламния бизнес.