8% от продадени автомобили в Китай ще трябва да са електрически, гласи законопроект, представен на шефовете на автомобилните гиганти по време на тазгодишното шоу в Шанхай, пише AutoExpress.

Ограничението, което изправя компаниите пред тежка задача, може да влезе в сила още през 2018 г. И въпреки че точният процент все още е въпрос на дискусия в Китай, въвеждането на подобен праг е сигурно. Няма съмнение и че той ще се увеличава през годините.

Макар мярката да изглежда като акт на правителството да се справи с мръсния въздух в много от градовете, анализатори виждат в идеята план Китай да се опита да субсидира непряко с парите на чужди компании местните фирми, които произвеждат електрически автомобили.

Причината за подобно заключение е, че автомобилните гиганти, които не успеят да постигнат минималния праг за продажба на електроавтомобили, ще трябва да купуват скъпи "кредити" от конкурентите си, които са надминали целите.

А това ще бъдат именно местните компании като BYD и BAIC. За покупката на превозни средства от тях китайците вече получават субсидии до 8 000 долара.

Тъй като Китай е един от най-големите пазари, автомобилните производители не могат да го загърбят, ако преценят, че не могат да постигнат целта. А ще трябва да променят плановете си, за да отговорят на исканията на правителството в Пекин.

Цел: Само електрически коли на пазара в Индия до 2030 г.

Цел: Само електрически коли на пазара в Индия до 2030 г.

Правителството обаче няма намерение да субсидира покупката на автомобили на ток