Окуражени от силния ръст на продажбите на домашния си пазар, китайските производители на електромобили вече гледат към Европа, пише CNBC.

Xpeng вече продава моделите си в Норвегия и през декември достави 100 броя от своя SUV G3. По-късно тази година производителят ще премери и интереса в Северна Европа към седана P7, съобщиха от компанията. Плановете са за създаване на местно подразделение в региона, а след това експанзия и към Западна и Източна Европа.

Nio пък планира да стъпи на Стария континент през второто полугодие на 2021 г. Засега не е ясно кои ще са първите държави, в които производителят ще продава електромобилите си, а официално съобщение се очаква в рамките на месец.

Друг стартъп, Airways, съобщи, че вече е доставил 1 000 електромобила в Израел и Европа през първото тримесечие на 2021 г. Общо, през първите 11 месеца на миналата година китайските производители на електромобили са изнесли 63,5 хил. автомобила, като най-големите пазари са Саудитска Арабия и Египет, но значителен ръст има и във Великобритания, Белгия и Германия, по данни на китайска търговска камара.

Засега обаче техният дял е минимален. Последните официални данни от 2019 г. показват, че Китай отговаря за 2% от вноса на автомобили в Европа.

"Не е тайна, че повечето китайските EV стартъпи имат глобални амбиции", казва Ту Ле, основател на пекинската Sino Auto Insights. Той е уверен, че с достатъчно проучване на пазарите, китайските компании могат да постигнат успех в Европа.

Huawei иска да се превърне в китайската Bosch

Huawei иска да се превърне в китайската Bosch

И ще инвестира $1 млрд. тази година в преследването на тази цел