Ако обърнете внимание на движещите се коли през лятото, можете да видите доста да пътуват с отворени прозорци. Въпреки, че очевидно има сред тях автомобили съвременни и даже луксозни, които безспорно имат охлаждаща система или, ако се налага, необходимите средства за ремонт на неработещ климатик.

Също така не са редки мненията и коментарите по темата защо не трябва да се използва климатикът.

От друга страна тези водачи, които в началото на лятото отиват в автосервиз, за ​​да проверят и напълнят фреон в системата, имат своите основателни аргументи. Да посрещнете жегата напълно подготвени за пътуване комфортен хлад в купето.

Неща разгледаме аргументите ПРОТИВ климатика и ЗА неговото редовно използване. Да ги обсъдим, защото в края на краищата се оказва, че много собственици на автомобили дори не са помислили за някои факти.

Снимка 367978

Източник: iStock

Защо да не се използва климатикът?

Страх от настиване

Факт е, че при работещ климатик човек може да се разболее. Това важи особено за тези, които пътуват с деца. И мнозина твърдят, че не просто се страхуват, но наистина усещат първите признаци на остри респираторни инфекции, веднага щом шофират няколко часа в кабина с работещ климатик.

Но защо не се разболяват всички, които ползват климатик? Казват, че става въпрос за имунитет? Може би. Или става въпрос за неправилна употреба и неправилни настройки на температурата и въздушния поток: Не е необходимо да настройвате климатика на минимална температура и да насочвате потока към лицето. Ако навън е 30 градуса и климатикът е настроен например на 23 и студената струя се подава върху предното стъкло, тогава въздухът ще се разпространи равномерно в кабината и температура ще бъде очевидно безопасна и приятна.

Освен това можете да започнете да използвате климатика с постепенно охлаждане на купето и след това в постоянен режим на минимално обдухване.

Как климатикът влияе върху разхода на гориво на автомобила

Как климатикът влияе върху разхода на гориво на автомобила

Германският ADAC провел изследване за ефекта на климатичната система върху разхода

Повишен разход на гориво и намалена динамика

Климатикът "взема" мощност от автомобили с малък обем на двигателя и малко количество конски сили. Това е относително вярно, но не толкова съществено, че да е невъзможно да се кара с климатик, особено в града.

Що се отнася до разхода на гориво, тук също всичко е различно и зависи от няколко фактора. Накратко: при добро техническо състояние на автомобила, при липса на неизправности в климатичната система, както и в други автомобилни системи, повишеният разход на гориво ще бъде едва забележим.

Но експертите казват, че при отворени прозорци и висока скорост разходът на гориво ще се повиши повече, отколкото при работещ климатик.

Повишени обороти на двигателя и шум под капака

За някои собственици на автомобили това е буквално досадно. Но не е ли по-важно водачът и пасажерите в колата да пътуват при комфортна за тях температура. А не особено шофьорът да се поти и уморява когато кара в жегата, за да не чува леко повишени обороти, и шум от перката на радиатора, която често се включва. Но вероятно всеки си има свои приоритети.

Разбира се, заслужава да се спомене липсата на климатик в колата или сериозна неизправност в системата, която собственикът не може да поправи по различни причини.

В първия случай всичко е ясно и няма какво да се говори. Е, във втория случай - наистина, ако колата е по-стара понякога е доста трудно да се намери самата причина за неизправност и резервни части за отстраняването й. Но, както се казва, всичко е възможно, щом има желание и средства.

Снимка 586822

Източник: Wikipedia

Предимства при използването на климатик

Прохлада в купето + добри работни условия за шофиране

Разбира се, никой не обича да се поти и да залепват всички части на тялото за всичко,за което докосне. Затова използваме климатик, когато е горещо.

Освен това комфортът на водача при шофиране на автомобил е много важен! За да управлявате кола и за да го правите правилно и безопасно, производителността трябва да бъде най-добра. Всеки знае, че не трябва да шофирате, ако сте много болни или не се чувствате добре по някаква друга причина. Така че същото е и с топлината! Висока температура на въздуха, влажност, задух - намаляват концентрацията, засягат вниманието и общото състояние на тялото, убиват настроението.

А при такова дълго каране е напълно възможно да си спечелите топлинен удар!

Забелязали ли сте, че в жегата по пътищата шофьорите стават много нервни? Особено в задръствания. И повечето от тях прозорците са напълно отворени ... Непоносимата жега на улицата е виновна, а оттам и дискомфорта в колата.

Дишате чист въздух в купето, а не прах от пътя

Тук е важно да уточним, че този аргумент ще работи по-добре, ако често сменяте филтъра на купето и периодично дезинфекцирате климатичната система. В крайна сметка и в тази система могат да се настанят прах, мръсотия и бактерии, както от улицата, така и натрупани вътре.

Когато филтърът се замърси, вътре в купето започва да мирише на плесен или по-лошо ... И тук е важно да не пренебрегвате тези миризми, а да помислите за смяна на филтъра и почистване на системата! Тогава въздухът ще бъде не само прохладен, но и свеж и чист.

Много хора дори не се замислят за опасностите от шофиране с отворени прозорци:

Вътрешно замърсяване

Тук вече не става дума за мръсния въздух, който дишаме, а за замърсяването на части от интериора на салона. Забелязали ли сте тъмни петна по тавана и по седалката, особено от страната на водача? Това е всичко, което лети от улицата. Това е в дробовете ни и в купето на колите ни.

Алергии

Тези, които са алергични към тополов пух, знаят за какво става дума. В началото и средата на лятото понякога ходенето по улицата е изпитание . Както и да се возите в кола с отворени прозорци. Затова си струва да ги затворите и да включите климатика.

Шум от движението на пътя

Прекомерно отворените прозорци при висока скорост не само увеличават разхода на гориво, но и повишават нивата на шум. Ето защо, ако ще пътувате далеч от града, пригответе се за факта, че ще бъде трудно да слушате музика или да водите разговори в кабината при широко отворени прозорци на автомобила.

Лоша аеродинамика

При висока скорост с отворени прозорци стабилността на автомобила по отношение на следваната посока на движение е намалена. От резки и силни въздушни потоци в купето, колата ще "плава". Колкото по-лека е колата, толкова повече ще се усеща. Това важи и за високи и големи автомобили (микробуси, джипове, малки камиони).

Всички правим избор въз основа на определени фактори. А също и заради страхове, предразсъдъци или стереотипи, без това по никакъв начин да отговаря на фактите. Но важното е да се чувствате добре! И всеки има своето "добро", нали?