Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) публикува годишното си проучване за политиките за подпомагане на придобиването на нискоемисионни или 100% електрически автомобили (BEV). Изнесените данни показват изключително полюсна стратегия по отношение стимулирането на покупката на нови екологични превозни средства.

В 20 от включените в проучването 27 държави съществуват политики за финансово подпомагане на покупката на нов електрифициран или изцяло електрически автомобил, Според доклада на ACEA изключенията в това отношение са Белгия, България, Дания, Финландия, Латвия, Словакия и Швеция.

В зависимост от държавната политика на местно ниво, желаещите да придобият нов нискоемисионен или 100% електрически автомобил, могат да разчитат на парична субсидия, както за придобиването на самата кола, така и за такова за зарядна инсталация.

Като пример може да бъде посочена Австрия, пише auto-press.net, където са предвидени 3000 евро бонус при закупуването на BEV модел, 1250 за такъв със зареждаема (PHEV) хибридна система и 1800 евро за домашна зарядна инсталация.

Държавата с най-добра политика за подпомагане на покупката на електромобил от последните няколко години - Румъния, със субсидия от до 11 500 евро, отстъпва първото си място на Кипър. Потребителите в страната могат да разчитат на премия от до 20 000 евро, като 19 000 от тях са предвидени за придобиването на BEV модел, а още 1000 евро се дават при връщането на употребяван такъв.

Сериозни преференции за покупката на нов BEV автомобил има също така в Малта (11 000 евро), Хърватия (9291 евро), Унгария (7350 евро), Люксембург (8000 евро) и други.

Във Франция, субсидирането е на стойност от до 5000 евро, а в Германия до 6750 евро.