Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) публикува годишното си проучване за политиките за подпомагане на придобиването на нискоемисионни или 100% електрически автомобили (BEV). Изнесените данни показват изключително полюсна стратегия по отношение стимулирането на покупката на нови екологични превозни средства.
В 20 от включените в проучването 27 държави съществуват политики за финансово подпомагане на покупката на нов електрифициран или изцяло електрически автомобил, Според доклада на ACEA изключенията в това отношение са Белгия, България, Дания, Финландия, Латвия, Словакия и Швеция.
В зависимост от държавната политика на местно ниво, желаещите да придобият нов нискоемисионен или 100% електрически автомобил, могат да разчитат на парична субсидия, както за придобиването на самата кола, така и за такова за зарядна инсталация.
Като пример може да бъде посочена Австрия, пише auto-press.net, където са предвидени 3000 евро бонус при закупуването на BEV модел, 1250 за такъв със зареждаема (PHEV) хибридна система и 1800 евро за домашна зарядна инсталация.
Държавата с най-добра политика за подпомагане на покупката на електромобил от последните няколко години - Румъния, със субсидия от до 11 500 евро, отстъпва първото си място на Кипър. Потребителите в страната могат да разчитат на премия от до 20 000 евро, като 19 000 от тях са предвидени за придобиването на BEV модел, а още 1000 евро се дават при връщането на употребяван такъв.
Сериозни преференции за покупката на нов BEV автомобил има също така в Малта (11 000 евро), Хърватия (9291 евро), Унгария (7350 евро), Люксембург (8000 евро) и други.
Във Франция, субсидирането е на стойност от до 5000 евро, а в Германия до 6750 евро.
vladimir-mladenov
на 09.07.2023 в 15:48:52 #1Защо не да има такива, въведени са в много страни по света, не само в ЕС, но и в страни от останалата част от света. Но доста често има ограничение за цената на автомобила,да не превишава дадена граница, но това обикновено означава по малка батерия, съответно по малък пробег на автомобила. А пробега на такъв автомобил е изключително важен параметър. Също така се ограничава и избора от марки и модели, защото много често даден модел има цена по висока с малко, но по висока, съответно колата не може да се вземе със субсидия. Много хора в момента разсъждават така, защо аз да плащам данъци, за да може богаташа да си вземе толкова скъп автомобил? По скоро бих предложил да се постави условие, човека който ще получи субсидията, да има доходи до определено ниво, този който изкарва повече ще може да си позволи да си вземе такава кола и без чужда помощ. Друго предложение което бих направил, е да се постави условие за мощността на автомобила, много от тези коли се правят със задвижване на задния мост и имате опция за втори двигател на предния мост. Получавате автомобил с 4х4, и с много конски сили. Наскоро в столицата имаше протести срещу войната по пътищата, у нас има такова явление - войната по пътищата, а по голямата мощност на колата е предпоставка за ПТП с потенциални жертви. Вие какво мислите?