Предложението на американския автомобилен производител за електрическа кола за 35 000 долара трая по-малко от три месеца. Компанията на Мъск вдигна цената на модела с 400 долара.

Доставките на колата с първоначалната цена на от 35 000 долара започнаха едва през февруари и продължиха по-малко от три месеца, пише CNN. Решението идва, въпреки че Tesla e заявявала многократно, че иска да направи електрическите коли масово използвани в лицето на Model 3, чиято цена е 35 000 долара.

За двете години, през които Tesla разработваше колата обаче, тя успя да създаде дори по-скъпи варианти на Model 3.

Tesla търси $2 милиарда от пазарите. Мъск ще купи акции за още $10 милиона

Tesla търси $2 милиарда от пазарите. Мъск ще купи акции за още $10 милиона

Акциите тръгнаха нагоре след новината

Компанията продаде акции на стойност 2 милиарда долара па-рано този месец, за да увеличи капитала си. Въпреки че цената на автомобила се повиши с 400 долара, това едва ли ще доведе до съществена промяна.

Промяната показва, че компанията следи много строго финансите си, защото увеличението може доведе до 20 милиона допълнителна печалба за тримесечието, ако нивата на поръчките запазят същото равнище от първите три месеца.

Цената от $ 35 000 е близка до средната за всички нови автомобили в САЩ. И това беше важен показател за обещанието на Tesla да направи електрическите автомобили масови. Но като сравнително нов производител, американската компания има проблеми с поддържането на тази цена.

Другите автомобилни производители могат да си позволят загуби от разработването и продажбата на електрически коли, защото те ще бъдат покрити от конвенционалните модели. Компанията на Мъск не може да разчита на това.

Засега обаче това не се превръща в проблем за Tesla, тъй като Model 3 e най-продаванията луксозен автомобил в САЩ.

Ключовият инвентар на Tesla надмина $2 милиарда за първи път

Ключовият инвентар на Tesla надмина $2 милиарда за първи път

Това се дължи на продажбите на Model 3 извън Северна Америка

Според специалисти Мъск е видял добра възможност да продава автомобила на тази цена и вероятно да печели пари от него прези години. Но сега не е така, като вероятно компанията търпи загуби от продажбата на всяка кола Model 3.

Tesla увеличи цената на всички версии на Model 3 с 400 долара, което е малко над 1 процент спрямо най-евтините варианти.