Икономическите данни на двата най-големи авиоконструктура "Еърбъс" (Airbus) и "Боинг" (Boeing) за май показват, че европейският гигант "Еърбъс" все още изпреварва своя американски конкурент по поръчки от началото на годината и е постигнал по-големи обеми в производството си, съобщи ДПА.
От началото на годината "Еърбъс" е доставил 237 самолета за граждански полети, докато в същия сегмент "Боинг" изостава с едва 165 самолета.
"Боинг" обаче се надява скоро да получи одобрение да възобнови доставките на своя "787 Дриймлайнер" (787 Dreamliner), което е възможно да "наклони везните" към него.
Според експерти, сравнението на резултатите на двете авиостроителни компании е трудно, тъй като "Боинг" премахва от списъка си с поръчки всички предишни продажби, които са станали "несигурни" и е малко вероятно да бъдат изпълнени. "Еърбъс" не оповестява публично тази информация от списъка си с поръчки.
Поръчките на "Боинг" през май включваха предварително обявената покупка от германския авиопревозвач "Луфтханза" (Lufthansa) на седем товарни самолета "777 Еф Екс" (777FX), два текущи модела "777 Еф" (777F) и седем 787-9.
Поръчките на "Еърбъс" през същия месец включват четири A350-900 за "Търкиш еърлайнс" (Turkish Airlines), както и шест "А320 нео" (A320neo) и два "А321 нео" (A321neo) за авиационната група IAG, която е собственик на "Бритиш Еъруейз". Също така, неназован клиент е поръчал най-малкия реактивен самолет в продуктовата линия на компанията - A220-100.
"Еърбъс" осъществи вчера първия полет на най-новия си модел - A321XLR, с който европейският самолетостроител ще се опита да задоволи нарасналото търсене на тяснофюзелажни самолети с голям обсег, съобщи Ройтерс.
Двумоторният реактивен самолет излетя по обяд местно време от Хамбург, където е произведен, за да постави началото на поне година тестове, преди да се включи в търговската флота.
"Еърбъс" залага на A321XLR да промени "правилата на играта", тъй като с този самолет могат да се извършват дълги полети "на печалба" и да не бъдат принуждавани пътниците да се прекачват.
A321XLR може да прелита 8700 км с едно зареждане, което е с 15% повече от всеки друг тяснофюзелажен самолет. Той би дал възможност на авиокомпаниите да извършват с него преки полети по маршрути като Ню Йорк-Рим, Токио-Сидни или Хюстън-Сантяго на много по-ниска цена, твърдят от "Еърбъс".
foxit
на 16.06.2022 в 12:35:00 #1Бoинг" oбaчe ce нaдявa cĸopo дa пoлyчи oдoбpeниe дa възoбнoви дocтaвĸитe нa cвoя "787 Дpиймлaйнep" (787 Drеаmlіnеr), ĸoeтo e възмoжнo дa "нaĸлoни вeзнитe" ĸъм нeгo. ————- На хората не им се мре заради скрити необяснени системи “работещи във фонов режим”.