Alibaba от доста време доминира онлайн търговията в Китай, но нейното ръководство има доста по-амбициозни цели за бъдещето си. Компанията инвестира агресивно, като се опитва да печели от по-различни дейности, включително от доставки на храна и от физически магазини.

Това е част от инициативата за "нова търговия" на Alibaba, пише Market Watch.

"Компанията е години напред в сравнение със своите конкуренти в дигиталната търговия. Може да се каже, че в по-голяма степен Alibaba се фокусира върху офлайн търговията, която смятаме, че има потенциал да разшири сериозно досегашния й пазар", коментира Роб Сандерсън, който е анализатор от MKM Partners.

Китайският гигант прави мащабни вложения през последните месеци, а ефектът от тях ще може да се види в четвъртък, когато компанията трябва да представи резултатите си. Те ще бъдат решаващи за това дали инвеститорите ще продължат да подкрепят политиката на дружеството или не.

Причината е, че пазарът остана разочарован от данните за първото тримесечие, показващи спад в маржовете за сметка на инвестиционните разходи.

Анализаторите очакват компанията да отчете печалба от 1,21 долара на акция в края на първата половина на годината, което ще бъде ръст от нивото от 1,17 долара за същия период на 2017 година. Според очакванията приходите трябва да достигнат 11,8 милиарда долара в края на юни в сравнение със 7,4 милиарда долара за предходната.