Mеждународнaта финтех компания iBanFirst, която наскоро откри своя офис в България надхвърли с 20% прогнозираните резултати за първото тримесечие на 2022 г.

"Конфликтът в Украйна оказва влияние върху начина, по който българските компании, особено тези, които се занимават с международна търговия, правят бизнес. През последните няколко месеца се наблюдават едни от най-големите изменения на валутния пазар от години насам, подобни на тези от началото на пандемията. В тази обстановка на несигурност, компании, които редовно извършват международни плащания, се насочватвсе повече към услуги за намаляване на валутнитеси рискове", коментираха от компанията.

Припомняме, че в началото на конфликта валутите на развиващите се европейски пазари се обезцениха до най-ниските си регистрирани нива, като някои от тях надхвърлиха 13% обезценяване. Впоследствие започнаха бавно да се възстановяват, но все още са далеч от януарските нива, като възстановяването при най-тежко засегнатите валути е едва 7%. Колебанията в цените и обменните курсове накараха клиентите от отрасли като търговия с горива, селскостопански продукти и торове да бъдат по-предпазливи по отношение на валутната си експозиция.

iBanFirst отвори първия си български офис

Френска финтех компания с годишни транзакции за €2 милиарда отвори първи български офис

Дружеството разширява дейността си в Югоизточна Европа след инвестиция на стойност €200 милиона

"Клиентите вече искат повече предвидимост, обръщат повече внимание на финансовото си планиране и търсят финансови решения, които да им помогнат да се справят с нестабилността на световните пазари", отбелязват от финтех компанията. И допълват, че:

"Сега е по-важно от всякога нашите настоящи и потенциални клиенти да поддържат тесен контакт с нас, за да разберат с какви финансови решения можем да им помогнем да намалят валутните си рискове. Свидетели сме на нова вълна от валутна и стокова нестабилност, предизвиканаот ситуацията в Украйна. В такива временакомпаниите с международна търговия трябва да избират дали искат да се изложат на тази нестабилност напълно незащитени, или да предприемат активни мерки за защита от неблагоприятни движения на валутните курсове. Заедно успяваме да намерим решение за всеки бизнес и всяка конкретна нужда на нашите клиенти", сподели Деан Тодоров, директор на iBanFirst за България.

Тенденция, която вече е видима и ще продължи по време на конфликта, е компаниите, които имат бизнес партньорства с доставчици в Украйна, да се насочват към Турция и други европейски пазари за доставки на стоки и материали. Много от тях избират да се предпазят чрез финансови решения за хеджиране, които им позволяват да си подсигурят валутни курсове за плащания, дължими след месеци.

iBanFirst отваря офис в Румъния и готви навлизане в България и Унгария

Френска финтех компания навлиза в Източна Европа и отваря офис в България

Стартъпът има над 4000 клиенти в Европа

От своя страна, финтех компаниите доказват своята компетентност като бизнес партньори и благодарение на доказаната си прозрачност, бързина и ефективност при предоставянето на финансови услуги, коментират екпсертите. Също така, проследимостта на транзакциите дава увереност на клиентите, че техните партньори ще получат плащанията си бързо и сигурно.

"Българският офис е приятна изненада за iBanFirst както на регионално, така и на международно ниво. Местният ни екип от валутни специалисти е много динамичен и всички те притежават необходимото ноу-хау, което се оказа от съществено значение за МСП в предизвикателствата, пред които бяха изправени през първото тримесечие на 2022 г. Това със сигурност е много окуражаващо и въз основа на тези първи резултати предвиждаме, че българският офис ще бъде един от най-динамичните в региона през 2022 г.", сподели Йохан Габриелс, регионален директор за Югоизточна Европа в iBanFirst.

iBanFirst предоставя платформа за онлайн банкиране от последно поколение, чрез която фирмите могат да извършват бързи, икономически ефективни и сигурни операции в над 30 валути, като едновременно с това могат да се защитават от валутни рискове. Уникалната функционалност за отворено банкиране позволява на клиентите да извършват всички свои валутни операции в един интерфейс - от инициирането на плащане до уреждането на фактури на външни доставчици. По този начин се опростяват рутинните ежедневни операции. Освен това както наредителите, така и получателите могат да следят състоянието на всяко плащане в реално време, което им осигурява пълна видимост върху процеса и е полезно за клиентите в този период.

Разнообразието от предлаганите финансови услуги, прозрачността на търговските процеси и подкрепата, предоставяна от финансовия екип, са ключови фактори за нарастващия интерес, на който iBanFirst се радва на местния пазар. Неотдавна финтех компанията засили присъствието си в Южна и Източна Европа, като откри трите си офиса в България, Румъния и Италия. Основните целеви клиенти са компании с годишен обем на валутната търговия от поне 500 000 долара.