През миналата година Boeing изпита сериозни затруднения, след като 737 MAX беше заземен в резултат на два летални инцидента, а въпреки че първоначално той трябваше да бъде подобрен и анализиран в началото на 2020 г., това все още не се е случило. Но сега гигантът изпитва проблеми и с водещия си модел 787 Dreamliner, предаде Zero Hedge.
Данните показват, че вътрешните пътнически полети в САЩ се понижават с над 90% за по-малко от месец - между началото на март и началото на април. Още по-тежка е динамиката при международните, които са надолу с почти 100%, а възстановяването и на двете категории е повече от бавно, като към днешна дата спрямо 2 март първите са -75%, а вторите на -95%.
Това е лоша новина за Boeing, които заложиха на продажбите на 787 Dreamliner, за да компенсират загубите си в размер на над 20 млрд. долара, понесени в резултат на сагата със 737 MAX. Целта на компанията беше да увеличи производството, което достигна рекорд от 14 нови самолета месечно, и съответно продажбите на Dreamliner, но това не се случи.
Всъщност през май и юни са издадени само три 787, а от началото на годината доставените до клиентите на аерокосмическата компания са общо 36, което е срив от 50% на годишна основа. През същия период на миналата година те продадоха 78 броя. А сега новите произведени самолети вече създават и логистични проблеми за нея.
Оказва се, че тя вече дори няма къде да ги съхранява, като според Bloomberg "използва всяко свободно асфалтирано местенце до заводите си във Вашингтон и Южна Дакота, за да паркира произведените 787 Dreamliner." Освен това, изглежда, че гигантът е започнал да изпраща самолетите си за съхранение насред пустинята във Викторвил, Калифорния.
Според блогъра Уреш Шет в момента компанията разполага с над 50 самолета, като цената на бройка в зависимост от конфигурацията може да надхвърли 230 млн. долара., т.е. пропуснатите приходи на Boeing са в размер на над 11,5 млрд. долара към момента.
"Търсенето на Boing 787, 777 и Airbus A350 и A330neo беше ударено толкова тежко, че понасящите огромни загуби авиокомпании отложиха или отмениха поръчките си", пише анализаторът от Bloomberg Джордж Фъргюсън. "А тези, които все пак са поръчали, дори не искат да изпратят пилотите си, за да докарат самолетите от САЩ, тъй като в страната се разразява пандемията от коронавирус."
Липсата на пространство за съхранение на непродадени самолети не е новост за Beoing. През 2019 г. тя беше в същото положение и с модела 737 MAX. Кризата беше толкова тежка, че тя трябваше дори да използва паркинги за автомобили, за да съхранява самолетите си.