Още през ноември миналата година от Daimler обявиха, че ще съкратят 10 хил. работни места, като причината тогава беше, че разходите на компанията за покриване на регулаторните изисквания по отношение на вредните емисии бяха завишени. Но решението ѝ тогава дойде още преди автомобилният сектор да понесе тежкия удар, причинен от затварянето на икономиката и свиването ѝ в рецесия.
Целта на компанията беше чрез този план, който трябваше да бъде финализиран до 2022 г., тя да спести 1,4 млрд. евро разходи за личен състав.
В последствие броят на съкращенията беше увеличен с 50%, до 15 хил. души, след като от гиганта оповестиха, че се насочват към отчитането на оперативна загуба през второто тримесечие на годината. Причината е понижаването на продажбите на водещия бранд Mercedes-Benz, които се свиват с 19% през първото полугодие, до около 870 хил. автомобила глобално.
"Предишните ни цели за ефективността покриваха настоящата трансформация, но не и глобална рецесия", каза главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус. "Затова ускоряваме стратегията си още повече."
Сега обаче от компанията оповестиха, че дори и този брой е занижен и че тя ще трябва да се раздели с още повече служители от първоначално обявеното, предаде Automotive News Europe. Въпреки че ръководителят на поделението за човешки ресурси на компанията Вилфред Порт не е назовал конкретна бройка, той е посочил, че по този начин ще се избегнат оперативните съкращения.
Този ход обаче трябва да се договори със синдикатите и представителите на служителите, които формират половината от надзорния съвет на Daimler. Целта на гиганта до скоро беше да не осъществява оперативни съкращения до края на десетилетието, но този ход може да бъде предоговорен между замесените страни в светлината на най-тежката криза в историята на автомобилната промишленост.
Според друг доклад, компанията е започнала подготовката на съкращаването на още 10 хил. служители, от Daimler опровергаха новината.