Американската автомобилна компания Форд оповести нова стратегия за продажбите, в която първостепенно значение се отделя на Африка. Това пише днес деловия вестник на ЮАР "Бизнес дейли", цитиран от ИТАР-ТАСС.

Шефът на компанията за дейността в азиатско-тихоокеанския регион , Дейвид Скок, изразява пред изданието увереност, че Черният континент ще стане новото място в света с изпреварващи ръстове на автомобилни продажби.

"При население повече от 1 млрд. души и бързо увеличаваща се средна класа пазарът в Африка е на прага на впечатляващ скок в продажбите. И ние от Форд се готвим да се възползваме напълно то тази тенденция", заявява Дейвид Скок.

Към този момент африканските държави на юг от Сахара се намират в зоната на отговорност за операции на азиатско-тихоокеанския регион. Но в новата стратегия на Форд вече се предвижда създаването на отделно специално поделение за континента.

Сега в Африка се продава продукция, произведена във филиала на Форд в ЮАР. Миналата година се постигна споразумение за инвестиция в размер на 300 млн. долара за създаване на капацитет за производството на пикапите "Рейнджър" в Претория и дизелови двигатели в Порт-Елизабет.

Форд, по думите на Скок, разглежда възможността да създаде нови американски поделения, извън пределите на ЮАР, на основата на натрупания в тази страна опит.

Директорът на южноафриканския филиал на компанията, Джеф Немет съобщил за развитие на дилърска мрежа в страните от Тропическа Африка, където след няколко години ще може да се говори за инвестиции и производство.