Високите транспортни разходи за доставката на шоколади се отразяват негативно върху онлайн продажбите на тази стока, пише The Wall Street Journal.
Повишената доставна себестойност при продажбите чрез онлайн магазини е свързана основно с това, че шоколадът се превозва в малки партиди, докато в големите търговски обекти това става на големи.
В някои случаи доставката на стоката може да струва по-скъпо, отколкото самия продукт. Така например, американският производител на шоколадови изделия Hershey взима $6,95 за доставка на опаковка бонбони Kisses, които имат цена на сайта 4,25 долара. Освен това в допълнение от Hershey „настоятелно препоръчва” да си вземете и опаковка специален лед за 4,99 долара.
Всички тези проблеми отблъскват потребителите да ползват онлайн покупките на шоколад. В търсене на решения Затова Hershey обяви конкурс с награда 25 хиляди долара, за този който може да измисли опаковка, предотвратяваща топенето на шоколада поне 48 часа.
„Ако можем да съкратим разходите за нас, ще можем да ги намалим и за купувачите” отбелязва експертът по опаковките на Hershey Ерик Зампреди.
Със скъпоструващите доставки се сблъскват и производителите на елитен шоколад. Компанията Vosges Haut-Chocolat, продаваща шоколадови трюфели и шоколадови блокчета с нестандартни добавки, също заяви, че губи пари от почти всички доставки, изискващи охлаждане на продукта.
Като цяло за периода от 2010 до 2015 г. продажбите на шоколад в САЩ са нараснали с 80% - до 341,7 милиона в година. Но делът на интернет доставките нараснал почти незабележимо до 1,9% .