Във финансово отношение гримът може да е истинско бреме. Отделен продукт може да не е особено скъп, но общата сума на всичко, което можете да откриете в козметичната чатничка на една жена - фон дьо тен, руж, спирала, очна линия, сенки за очи, червило и т.н. - бързо нараства.

Според някои оценки жените в САЩ харчат средно по 15 000 долара за грим през живота си, пише Quartz.

Всъщност съставките в тези продукти често съставляват не повече от 15% от цената. Поне така твърди химикът Ранди Шуелър, който работи в козметичния бизнес над 30 години и е съосновател на TheBeautyBrains - уебсайт, посветен на развенчаването на митовете в козметиката чрез наука.

Хората плащат отново за маркетинг, опаковане и престиж на марката.

Шуелър казва, че след като съставките представляват толкова малка част от стойността, „цената в действителност не е свързана с качеството, когато става дума за козметичните продукти".

Има значение и това къде се продава гримът. Това е форма на маркетинг в себе си, което е очевидно, когато обмисляте разликата между изисканите марки, продавани само на определени места, и марките за масовия пазар, които се предлагат и в аптеките.

Видно е, че потребителите купуват престижни марки все повече. Продажбите в глобалния козметичен пазар се увеличават. Те са стигнали до 56,9 млрд. долара миналата година и се очаква да продължат да нарастват. Това обаче не се дължи на увеличаване на цените на гримовете, защото те не са се повишили.

Карън Грант, анализатор на козметичната индустрия в изследователската фирма NPD, обяснява, че има по-силен растеж за престижните продукти, отколкото масовите.

Всъщност има повече потребители, които си купуват по-скъпи продукти.

Качеството в козметичния бизнес може да се различава значително, в зависимост от използваните съставки и начина, по който се произвежда гримът. Проблемът е, че потребителят не може да знае кой процес е бил използван само от етикета. Най-големите марки са склонни да инвестират повече в оборудване и да харчат пари за изследване и развитие. Малките марки, без значение дали от висок или нисък клас, често наемат производители, вместо да купуват цялото оборудване сами.

Какво трябва да направите като потребител в този случай? Да знаете какво търсите. Ако искате червило, което ще издържа по-дълго, изберете такова, което е предназначено за това - Outlast на Covergirl например. Ако пък ви трябва спирала, която не зацапва, помислете за Blinc, защото тя е създадена точно за това.

Не мислете обаче, че по-скъпото непременно означава по-добро. Това, което цената на гримовете отразява, е цената, която сте готови да платите за тях.