Anheuser-Busch In Bev, които произвеждат брандът бира Corona, е изправен пред най-тежкото десетилетие по приходи от поне десетилетие, предаде Independent. Причината за това е сривът на продажбите, които доведоха до загуба от 170 млн. долара на годишна основа компанията, а той от своя страна е породен от епидемията от коронавирус.

Очакванията на гиганта, който е собственик още на брандовете Budweiser, Stella Artois и Beck"s, бяха празненствата по случай Лунната нова година да породят сериозен ръст на търсенето на продуктите му, но това не се случи, защото Китай вече беше скован от епидемията.

Продажбите на бира в България падат с 5%

Продажбите на бира в България падат с 5%

480 милиона лева е оборотът в сектора през 2018 година

Регистрираната загуба доведе до отрязване на бонусите на главния изпълнителен директор Карлос Брито. "Нашият бизнес е изцяло свързан с излизането по ресторанти, нощни клубове и срещите с приятели", каза той. "Той ще се върне към нормалното и ние се приготвяме за растежа."

Самият Брито също акцентира върху факта, че спирането на излизанията навън на китайците е довело до спад, включително и за цялата 2019 г., но той е оптимист, че с фокус върху потребителите компанията му ще се върне към растежа.