След излизането на хитовия холивудски блокбастър "Барби" със звездите Марго Роби и Райън Гослинг, светът на най-популярната кукла в историята отново стана актуален. На този фон американските малки предприятия се надяват, че техният маркетинг в социалните мрежи може да им помогне да спечелят от него, пише Reuters.
От преобразявания на Малибу през раирани кучешки бандани, до ярко розови коктейли, много собственици на малък бизнес отвъд океана продават продукти, вдъхновени от Барби, за да привлекат повече внимание към своите уебсайтове и акаунти в социалните медии. И това се случи още преди премиерата на лентата в САЩ и в света миналия петък - филмът, за който казват, че ще се превърне в културна сензация.
Емблематичната марка за кукли на Mattel си партнира с големи компании, включително Zara на Inditex, Airbnb и Google, за да пуснат лицензирани стоки и продукти
Но тъй като маркетингът и продуктите на Barbie, лицензирани от Mattel, наводняват магазините, хотелските апартаменти и публикациите в социалните медии на големи компании, малките фирми също се стремят да се възползват от рекламата.
Източник: Alexandra Films
"Малките фирми може да гледат промоциите на Барби и да мечтаят за такъв бюджет и масово разпознаване на марката", коментира Бриан Флеминг, помощник инструктор по маркетинг в Университета на Флорида.
"Все още има шанс... докато всички говорят за Барби."
Към четвъртък, 20 юли, хаштагът Barbie е бил използван 14,1 милиона пъти в Instagram и е имал 50,5 милиарда гледания в TikTok, което го прави основна цел за малки марки, търсещи повече видимост онлайн.
Anima Iris, онлайн търговец на дребно, базиран в Ню Йорк, който продава ръчно изработени портмонета, в понеделник пусна 30% отстъпка за всичките си розови чанти с надписи в Instagram.
"Ние всички сме част от този живот на Барби" и "Здравей, #barbie, както и какво носиш на премиерата на #barbiemovie?"
След като фирмата видя вълнението около филма, искаше да се възползва от тази възможност, казва собственикът Уилглори Танджонг.
Публикацията на фирмата, в която Tanjong използва глас от филма за Барби, е един от най-гледаните и най-харесваните видеоклипове на марката в TikTok.
Stoutridge, базирано в Ню Йорк лозе и дестилерия със седмичен имейл бюлетин, миналата сряда пусна рецепта за коктейл, вдъхновен от Барби, след като отне само час, за да създаде напитката, споделя собственичката Кимбърли Вагнер.
Коктейлът, известен като "Барби", е смес от Blue Curacao, сироп от гренадин и сода.
MoonFire, моден бутик, базиран в Далас, беше домакин на сътрудничество на тема Барби с десет малки предприятия, продаващи яркорозови продукти, вдъхновени от куклата.
Магазините предлагаха безплатни коктейли, татуировки и кутия Барби в реален размер. А видеото в TikTok за събитието привлече над 100 000 гледания.
Swag Pup Co, търговец на дребно за домашни любимци, популяризира своите бандани за кучета с тематика Барби и Кен в социалните медии.
Собственичката Мика Гарбарино казва, че "ретро" черно-бяло облекло за кученце се е разпродало в рамките на първите няколко дни, по-бързо от всичко останало.
Разбира се, дори по-големи марки без официални лицензи за Барби се възползват от розовата тематична тенденция. Магазинът на Swarovski в Сохо в Ню Йорк днес е украсено с розови стени от дъвка зад логото на неоново розов лебед. Търсенето на "Барби" на уебсайта на компанията показва розово-златни бижута и розови пръстени със скъпоценни камъни.
Дж. Уокър Смит, консултант в изследователската фирма Kantar, казва, че независимо от размера на компанията, важно е да бъдете в крак с тенденциите и да застанете зад импулса за Барби, защото това е "много добра идея".
Смит е сигурен, че малките марки, възползвайки се от маркетинговата инерция на Барби, могат да привлекат много повече от "младите хора" и ще грабнат "главната маркетингова цел" - жените, които са между 30 и 40 години.
А на фона на Барби истерията в САЩ, към момента в Европа нещата са спокойни.