Ако човек направи усилието да погледне отстрани случващото се в нашия свят през лятото на 2023 г., може спокойно да си каже, че 90-те никога не са си тръгвали. И не, не става дума за българския обществено-политически живот, макар че констатацията е вярна и там.

Когато става дума за развлечения и потребителски продукти, тази година определено бизнесът залага сериозно на носталгията.

Nokia 3310 буди вълна от носталгия, след като се завърна на пазара

Nokia 3310 буди вълна от носталгия, след като се завърна на пазара

Устройството се продава за 49.99 паунда

Контекст: За най-активните потребители - милениълите и Gen Z, 90-те са детство и юношество - период от живота, към който традиционно се гледа с розови очила.

Сега това е особено силно изразено: "Пандемията разтърси мнозина и носталгията е една своеобразна котва. Може да има много негативни емоции по отношение на настоящето, особено по отношение на технологията и икономиката и носталгичните продукти носят малко облекчение", коментира пред Axios Нийл Саундърс от аналитичната компания GlobalData.

Nintendo навлезе с "гръм и трясък" в киното

Най-успешната компания за видео игри навлезе с гръм и трясък в киното

Филмът за Супер Марио е първи сериозен опит за нея да излезе от комфортната зона

Детайли: По-долу ще видите един неизчерпателен списък на новото, което е добре забравено старо:

  • "Малката русалка" на Disney превръща в игрална лента класическата анимация от 1989 г. и, въпреки екстравагантния си избор на актьори, е хит;
  • Той гони по успехи "Super Mario Bros. Филмът" - а Супер Марио е любим герой от игрите на Nintendo още от 80-те;
  • Предстоящият филм за куклата Барби също изглежда насочен колкото към малките момиченца, толкова и към техните майки. Gap пусна и серия (непоносимо) розови дрехи и аксесоари специално за премиерата;
  • Предстоят още филми за костенурките нинджа, трансформерите, Индиана Джоунс и др. познати лица за всички до 40 г.;
  • NBC пуска риалити шоу под бранда на култовите детски колички Hot Wheels;
  • Bandai Namco пуска ново Tamagochi, което даже има метавселена, в която отделните потребители ще могат да срещат своите питомци във виртуални светове. Звучи като Pokemon без насилието, но и самият Pokemon е част от златните спомени на младите възрастни, така че - точка за японската компания.

Още нещо: Много хубав, прецизен и не толкова добър за превод на български език е маркетинговият термин за милениълите и Gen Z - kidults, т.е. пораснали деца.

Снимка 622582

Източник: Namco Bandai

От друга страна: Автентичността е важна за младите потребители и повечето от тях безпогрешно усещат фалша - и го наказват с портфейлите си.

Затова и за брандовете ще е много важно не просто да "яхват" носталгията, но и да комбинират силните страни на миналото с тези на настоящето. А това не е лесна задача.