МЕТРО България започва поетапно масови PCR тестове за COVID-19 на своите служители в 11-те магазина на компанията, за да намали риска за тяхното здраве в извънредната ситуация, в която им се налага да работят. Над 2000 души в магазините на МЕТРО работят на първа линия, осигуряващи на своите клиенти постоянен достъп и снабдяване с хранителни и нехранителни стоки в сигурна и защитена среда. Тестовете ще се правят всяка седмица, в рамките на един месец, за да покрият обявения период на извънредното положение и очаквания пик на заболяването в България.

МЕТРО ще се възползва от новия масов подход за идентифициране на наличие на коронавирус чрез прилагане на PCR тестване, иницииран от вирусолога проф. д-р Радка Аргирова, екипът икономисти Асен Василев и Кирил Петков и химикът проф. Николай Денков. Новият подход дава възможност на компанията да организира седмично групово тестване на проби от 20 служители с един PCR тест. В случай, че някоя от тестваните групи даде положителен резултат, тази група се изследва повторно, за да се идентифицира конкретният заболял. Методът е известен още като метод на пуловете и се ползва от медиците от десетилетия по време на епидемии от различни заболявания.

Със старта на груповото тестване за COVID-19 МЕТРО ще осигури превенция за своите служители и защита на тяхното здраве и клиентите, които обслужват. Точният метод за детекция чрез PCR дава възможност за откриване на заразени лица 1-3 дни преди проявата на първите симптоми. Това ще позволи на компанията да се погрижи за потенциално заразени служители, които могат да се изолират, преди да заразят останалите си колеги и ще допълни предприетите от МЕТРО мерки за безопасност.

Снимка 476803

"Нашите колеги от магазините, които всекидневно обслужват клиентите в цялата страна, работят във високо рискова среда. Ние прилагаме различни мерки за безопасност - учестена пълна дезинфекция на площите в магазина и на работните им места, лични предпазни средства с висока степен на защита и променен режим на работа, който намалява контактите между членовете в екипа.", коментира Филип Анастасиу, директор "Човешки ресурси" на компанията.

МЕТРО приема ангажимента си към здравето и живота на своите служители като първостепенна задача, грижа, която за 3-та поредна година прави компанията Топ работодател, според сертификацията на международния Top Employers Institute. "Въвеждането на седмично тестване на служителите, ще повиши многократно сигурността и защитата срещу разпространение на зараза в магазините. Това повишаване на сигурността ще има и допълнителен ефект. Превръщайки МЕТРО в по-безопасно място за работа, ние го превръщаме и в по-безопасно място за пазаруване. А това е нещо, което съм сигурен, че ще оценят и нашите клиенти.", казва Филип Анастасиу.

Освен грижата за сигурността на своите служители и клиенти, от началото на извънредната ситуация МЕТРО подкрепя и медиците на първа линия, като осигурява продукти за ястията, които някои от големите клиенти на компанията от хотелския и ресторантски бизнес доставят на ангажираните в борбата с коронавируса в няколко големи софийски болници. Отскоро МЕТРО се включи и в кампанията на Български Червен кръст, набираща средства за борба с COVID-19. МЕТРО търси и гъвкави решения за доставка на хранителни продукти и битови стоки до дома, за да намали риска за здравето на хората в периода на социална изолация.