Самолетите на 13-те най-големи руски пътнически авиокомпании през последните месеци започнаха все по-дълго да се задържат на земята. Това съобщи вестник "Ведомости", като се позовава на данни от списъка на "Росавиация" за операторите, получили разрешение за търговски превози.
За периода от октомври 2023 г. до юни 2024 г. (9 месеца), броят на въздухоплавателните средства в Русия с валиден сертификат за летателна годност е намалял до 693 броя (по-малко с 3%). Документът, който потвърждава, че самолетът е годен за експлоатация и може да извършва граждански полети, се отнема - освен по други причини - и ако не е летял в продължение на 180 дни (половин година) независимо по каква причина, обяснява главният редактор на портала Frequentflyers.ru, Иля Шатилин.
По думите му, продължителният престой на самолетите се обяснява основно с "излишък" към момента на флота (поради по-малко пътници и полети) на руските авиокомпании, както и със запазването на двойната регистрация на някои самолети, което не им позволява да летят в чужбина.
"За вътрешните авиолинии няма необходимост от такъв голям брой самолети", допълва Шатилин, а " твърде големият капацитет на някои модели самолети, като например Boeing-747, с 522 места на борда, не е търсен от повечето вътрешни авиолинии.
Според Елина Кулиева, старши директор на отдел "Корпоративни рейтинги" в "Експерт РА", броят на неизползваните самолети в Русия нараства, поради трудностите при поддръжката и ремонта на чуждестранните модели самолети.
От друга страна обаче, голямата част от тях ще бъдат спрени от експлоатация по-късно от плануваното, поради отлагане на доставките на нови руски самолети. Което пък става заради недостиг на квалифицирани кадри и трудностите при производството на компоненти.
chafeto
на 30.07.2024 в 09:31:17 #2Пак ли ни вменявате, че Русия всеки момент ще колабира, а колективния запад цъфти? Нищо ново...
Spotlight
на 30.07.2024 в 00:00:40 #1Пътниците, ще стават все по-малко, все по-малко, все по-малко........