Министерството на промишлеността и търговията на Русия проявява разбиране към желанието на държавната и най-голяма руска авиокомпания "Аерофлот" да трансформира споразумението с държавната Обединената авиостроителна корпорация (ОАК) за поръчка на 339 броя руски пътнически самолети само от модела МС-21, но е рано да се говори за окончателно решение, коментира ресорният министър Антон Алиханов, пише Интерфакс.

"Разбираме мотивите на "Аерофлот", тъй като самолетът МС-21 по принцип покрива по-голямата част от потребностите им. Ще работим с тях по въпроса. Но е твърде рано да се говори за каквото и да е крайно решение", казва министърът.

През 2022 г. "Аерофлот" и Обединената авиостроителна корпорация (ОАК) подписаха споразумение, съгласно което до 2030 г. за авиокомпанията би трябвало да бъдат построени и доставени общо 339 броя от следните видове пътнически самолети: 210 самолета за средни разстояния MS-21, 40 самолета Ту-214 за средни разстояния, както и 89 регионални SJ-100 (версия заменяща вноса на Superjet 100).

Отлага се старта на серийното производство на новия руски граждански самолет за средни разстояния

Отлага се старта на серийното производство на новия руски граждански самолет за средни разстояния

В края на миналата година се предвиждаше първите самолети МС-21 да бъдат доставени през следващите месеци

Наскоро главният изпълнителен директор на "Аерофлот" Сергей Александровски заяви, че се обсъжда трансформация на споразумението с ОАК, а именно - поръчка на 339 самолета, но само на МС-21, "както в базовата версия, така и в новата (с по-малко пътнически места), която ще се разработва".

Това предложение е свързано с факта, че руската гражданска авиостроителна индустрия за пореден път отлага сроковете за производство и доставка на поръчаните самолети, посочва шефът на "Аерофлот".

Плановете за доставка на руски самолети са посочени в комплексната програма за развитие на авиационната индустрия на страната до 2030 година. През май тази година тя беше актуализирана, като сроковете за пускане на пазара на почти всички видове пътнически самолети бяха изместени с няколко години, включително: за МС-21 - от 2024 г. на 2025 г., за SJ-100 - от 2023 г. на 2026 година.

След забраната за полети в Европа - кои са чуждестранните дестинации на руската "Аерофлот" и приходите от тях

След забраната за полети в Европа - кои са чуждестранните дестинации на руската "Аерофлот" и приходите от тях

Най-голям е скокът на приходите на авиокомпанията до азиатските страни