Акциите на Netflix нараснаха, след като компанията обяви в понеделник, че платформата, доставчик на филми и сериали, има 104 милиона абоната.

Американската компания съобщи, че този брой е по-добър от очаквания и е знак, че инвестициите в нови сериали и филми се отплаща, пише BBC.

Netflix продуцира сериали като "13 причини защо " за самоубийството при тийнейджърите, както и политически драми като "Къща от карти" и "Короната, " който разказва за Елизабет II в началото на царуването си.

Основателят на компанията, Рийд Хастингс, каза, че това е наградата за създаването на чудесни сюжети.

Акциите на Netflix нараснаха с повече от 10% по време на извънборсовата търговия след обявяването на резултатите от второто тримесечие за тази година. Този период обикновено е най-лошият за компанията по отношение привличането на абонати. През същото време миналата година, акциите паднаха с 15%, след като увеличението на клиентите беше само 1.7 милиона, а не очакваните 2.5 милиона, пишат от CNBC.

Фирмата обяви, че са добавили 5.2 милиона абоната по време на това тримесечие, повечето, от които извън САЩ. От тях 1.07 милиона са в САЩ, а 4.14 милиона са международните абонати, които вече са почти половината от всички клиенти на Netflix.

Netflix спечели тази публика с филми като Okja, продукция на един от най-добрите режисьори в Южна Корея за момиче, което се опитва да си върне най-добрият приятел, който е генно модифицирано супер прасе от голяма корпорация. Филмът е първият на компанията, който бе избран в официалната селекция на фестивала в Кан.

От Netflix също заявиха, че са очаквали интернационалните членове да помогнат за увеличението на приходите за годината. Повишението е с 32% спрямо първото тримесечие и приходите се равняват на 2.8 милиарда долара, а приходите се очаква да достигнат 3 милиарда за третото тримесечие.

Печалбата за тези три месеца е 65.6 милиона, което е с 60% повече в сравнение за същия период на миналата година.

Създаването на ново съдържание беше от решаващо значение, за да може Netflix да се конкурира с другите си онлайн съперници като Amazon и YouTube, както и с телевизионните канали, съобщиха от Netflix. От компанията добавиха, че продуцирането на нови неща също означава разширяване на големината на цялостния пазар за стрийминг услуги.

"Изключителният характер на съдържанието на всяка от тези платформи означава, че не сме директен заместител за един друг, а по-скоро допълнение, " каза Хастингс пред акционерите.

"Преминаването от линейното гледане на телевизия до гледането по заявка е толкова голямо и хората имат толкова много свободно време, че много интернет телевизионни услуги ще бъдат успешни."