В контекста на спрените полети, въздушният превоз на товари през април и май се оказа изправен пред нарастване на цените. Например между САЩ и Канада те достигнаха 7 долара за килограм, а между САЩ и Европа - над 6 долара за килограм. Но тази тенденция се обръща.
Всъщност от пика си в разгара на пандемията от коронавирус, цените на превоза на товари спаднаха с 50%. А прогнозата е, че те ще продължат да се понижават, тъй като броят на полетите нараства, а този на пасажерите - не. Това означава, че производителите на стоки имат по-голям избор от превозвачи, на които да ги натоварят.
Това е поредната негативна новина за превозвачите, които се превърнаха в най-тежко пострадалата индустрия от мерките срещу коронавируса, именно поради факта, че вече не може да се очаква изстрелване на броя пътниците, които са изправени и пред ограничение и регулации за дистанцията помежду си в самолетите.
Въпреки това през тази година превозът на товари по въздух, четвърт от който се случва в пътническите самолети, ще формира над четвърт от приходите на авиокомпаниите в сравнение с 12% през 2019 г., но това ще се случи отново защото броят на пасажерите се срина и ще остане нисък. Благодарение на него, превозвачите ще претърпят загуби от 84 млрд. долара глобално.
Докато предимно празните пътнически самолети се увеличават, авиокомпаниите не са свидетели на тенденция на икономическо възстановяване, т.е. няма увеличено търсене на услугите им за превоз на карго. Дори в някои сегменти търговията се забавя, например доставките на медицинско и предпазно оборудване, голяма част от превоза на което вече се случва по вода.
И докато тенденциите на пазара са лоша новина за авиокомпаниите, те са добре дошли за производителите, търговците и потребителите, тъй като крайните потребителски цени зависят пряко от логистичните разходи, а понижаването на цените означава относително увеличаване на стандарта на живот.