Оперативната печалба на южнокорейската автомобилна компания Hyundai в периода откомври - декември 2019 г. са по-добри от очакваното, предаде Reuters. Сред причините за това са сделките с SUV моделите на производителя Tucson и Palisade.
Именно това е и сегментът, в който Hyundai регистрира най-голям ръст на продажбите, които скачат със 7,7% на годишна основа.
Показателят за последното тримесечие на миналата година е достигнал 1,24 трлн. вона или 1,07 млрд. долара. Това е малко по-висока стойност от очакванията на Refinitiv, които залагаха на печалба от 1,06 трлн. вона. В резултат на това, акциите на компанията поскъпнаха с 5%.
Въпреки че оперативната печалба се представи над очакванията, нетната печалба беше по-ниска от прогнозите на анализаторите. Тя възлиза на 839 млрд. вона.
Все пак компанията е напълно обърнала тенденциите, които се наблюдава през същото тримесечие на 2018 г., когато Hyundai отчете загуба в размер на 129,8 млрд. вона. Причината за първия регистриран отрицателен резултат от повече от осем години насам бяха слабите продажби в Китай.
След този неуспех, петият по големина автомобилен производител в света затвори един от заводите си в Китай. Все пак компанията не се е отказала от влагането в разработване на водородни технологии. Hyundai ще инвестира в тях 8 трлн. вона до 2030 г.