Растежът на услугата Disney+ на гиганта Walt Disney, която от лятото стартира и у нас, увеличи резултатите на компанията, предават световните агенции. За ръста помагат и все по-големият брой посещения в тематичните увеселителни Disney паркове в САЩ.
Новината доведе до 8% ръст на цената на акциите на компанията по време на следборсовата търговия в Съединените щати в сряда.
Общите приходи на компанията са нараснали с 34% до $21,82 милиарда през тримесечието, което завърши на 1 януари, което е над средната прогноза на анализаторите за $20,91 милиарда, според данни на Refinitiv.
Главният изпълнителен директор на Disney Боб Чапек заяви, че все още вярва, че "стрийминг услугата, в която попадат много хитови сериали, ще достигне 230-260 милиона абонати до 2024 година". Впрочем, компанията вече е добавила 11,8 милиона абонати на Disney+ през първото тримесечие.
Американските паркове и курорти са генерирали приходи, надминаващи нивата отпреди пандемията, но Disney очаква международните паркове да бъдат засегнати от Covid-19 отново в следващите седмици.
Disney+, двегодишната стрийминг услуга на компанията, все още не е достатъчно рентабилна, казват експерти. Но положителната тенденция все пак е налице.
Видео платформата генерира приходи по време на пандемията, когато коронавирусът засегна бизнеса с тематични паркове и курорти. Абонатите на стрийминга са се увеличили с 37% през последната година.
Приходите от паркове, развлечения и продукти на Disney са се увеличили повече от два пъти до $7,23 милиарда през първото тримесечие. Междувременно оперативната печалба в сегмента е достигнала $2,45 милиарда, спрямо оперативна загуба от $119 милиарда година по-рано.
Абонатите на Disney+ към края на първото тримесечие са 129,8 милиона, спрямо очакваните 129,2 милиона.
Инвеститорите следят траекторията на растеж на стрийминг услугата в опит да разберат дали тя ще успее да постигне целта си за фискалната 2024 година. Disney инвестира милиарди долари в създаването на нови програми, за да се сдобие с по-голям дял на онлайн видео пазара, който в момента е доминиран от Netflix.