Чешкият автопроизводител Škoda ще запази производството си в Чехия, като дори ще отвори още работни места в страната, за да отговори на нарастващото търсене.

"Škoda работи на ръба на капацитета си, което е доказателство, че нашата стратегия работи успешно", каза главният изпълнителен директор на компанията Бернхард Майер, цитиран от Reuters.

Майер увери, че Чешката република ще остане дома на Škoda и компанията ще добави нови работни места на местно равнище, за да отговори на изискванията за капацитет.

"В момента, относно световното търсене, ние не сме в състояние да го покрием от Чешката република, и поради тази причина ние се оглеждаме на други производствени мощности", посочи той.

Автомобилният производител продаде рекордните 1.13 милиона автомобила през миналата година.

Майер добави, че Škoda е наела 3000 работници през последните месеци и планира да наеме още, "за да може да покрие нарастващото търсене". Тя вече преговаря със синдикатите по въпроса.

Škoda печели повече от VW. И във Волфсбург са бесни

Škoda печели повече от VW. И във Волфсбург са бесни

Подбиват ли чехите продажбите на германския бранд?

Чешката компания, която е част от автомобилния гигант Volkswagen AG, има търкания с ръководството на германския концерн, тъй като продава много повече автомобили от Volkswagen.

Причината е проста - автомобилите на Škoda са по-евтини, но също толкова качествени като тези на германската марка, а разходите за труд в Чехия са значително по-ниски от тези в Германия.

Именно заради това мениджърите и синдикатите на VW се опитват да преместят част от производството на чешката марка в Германия. Германците искат чешката марка да плаща повече за споделена технология, но чехите категорично отказват.

Чешкият профсъюз на компанията предупреди, че всяко преместване на производството може да доведе до загуба на 2000 работни места в Škoda, която има 28 000 служители в края на 2016 г.

Чешката компания също не е склонна да мести производства в Германия. Принципно нашите чешки фабрики са и ще останат първият избор", увери Майер в писмо до служителите си.

Škoda ще използва само по-широката производствена мрежа на VW, за да се справи с пиковете в търсенето, добави той.