Една от най-популярните вериги кафенета Starbucks представи своя петгодишен план за растеж на компанията. Главна амбиция в него си остава разширяването на бизнеса чрез разкриването на нови обекти по цял свят.

Според стратегията в следващите пет години компанията ще отвори нови 12 000 заведения по света, като с крачката ръководството цели 12-месечен ръст на приходите от 10 на сто, обяви Starbucks по време на конференцията на инвеститорите в сряда, цитиран от агенция Reuters.

В същото време коментар на Bloomberg посочва, че ако планът бъде изпълнен, то обектите на Starbucks ще станат 37 000, което е с 48 процента повече.

С това до 2021 година веригата кафенета възнамерява да вдигне печалбата годишно до 15-20 на сто.

Starbuck представи още и нова функция в рамките на своето мобилно приложение, която използва гласови команди или съобщения, за да прави поръчки. Нововъведението ще бъде тествано първо на операционната система на Apple в началото на 2017 година.

Компанията също така планира да открие обект за своята премиум марка Reserve Roastery, както и дегустационна зала, с което броят на им ще се увеличи до пет в световен мащаб.

Приходите на Starbucks са нараствали средно с 12.76 на сто през последните пет години. Акциите на компанията поскъпнаха леко до 57.62 долара по време на ранната търговия в сряда.