Starbucks представи разочароваща прогноза за печалбата през празничното тримесечие на годината - от 28 септември до декември, въпреки силните продажби и ръста на приходите. Това мигновено се отрази на акциите на компанията, които отбелязаха спад от 3% и се задържаха на 62 долара.

Поделенията на веригата за кафе в Северна и Южна Америка, Европа, Близкия Изток и Африка през последното тримесечие отчетоха изненадващо силни продажби в утвърдените заведения, съобщи Ройтерс.

Компанията обаче не пожъна голям успех в многообещаващия азиатски регион по време на икономическото охлаждане в Китай, което разтърси световните фондови пазари.

Starbucks обяви, че последното тримесечие на годината ще бъде пробито от последиците от силния щатски долар.

Продажбите в световен мащаб в заведенията, които са били отворени поне от 13 месеца, са скочили с 8 на сто през фискалното четвърто тримесечие. Нетните приходи през този период са се покачили с 11% до 652,5 млн. долара или 43 цента за дял.

Ръководителите на Starbucks заявиха, че не отчитат системно забавяне в Китай, като отбелязаха, че сравнимите продажби (от магазини, които са функционирали повече от година) са продължили да се засилват през октомври.

Веригата очаква един ден Китай да бъде най-големият пазар извън САЩ и да разкрие общо 3400 кафенета там до 2019 г.

Компанията предвижда през фискалната 2016 г. печалба от 1,87-1,89 долара за акция.

За да спаси резултатите си през празниците, компанията обяви новите си напитки по случай Хелоуин. В САЩ, Канада и Азия пускат Frappula Frappuccino (заигравка с името Граф Дракула), а версията за Европа и Латинска Америка ще бъде Vampire Frappuccino. Frappula ще бъде с шоколад, мляко и лед, а малинов сироп ще му придаде вид на „кърваво" питие.

Европейската „вампирска" напитка ще бъде шоколадово Frappuccino с ягодов сироп и ще е достъпно в някои магазини във Великобритания и континентална Европа до 1 ноември, както и в Коста Рика, Ел Салвадор, Гватемала и Панама до 2 ноември.