След пет години Daimler ще бъде много по-малка компания, фокусирана върху доходност от софтуерни услуги, електромобили и автономни коли, каза главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус пред Reuters. Смяната на насоката се дължи на търсенията на Mercedes-Benz за нова дефиниция за лукс в ерата на електрически и самоуправляващи се автомобили.

Така базираната в Щутгарт компания ще ускори плановете си за изместване на фокуса от производството на двигатели с вътрешно горене. Това обаче ще има цена, платена от служителите на гиганта, тъй като ще доведе до загуба на работни места.

"Следващите пет години ще станем по-малка компания", каза Калениус. "Ще станем свидетели на фундаментална промяна в индустрията."

Daimler ревизира прогнозата на приходите си до края на годината нагоре

Daimler ревизира прогнозата на приходите си до края на годината нагоре

Причината е, че в Китай търсенето на луксозни автомобили нарастна с 24% през третото тримесечие

Работните места ще изчезнат, защото производството на електрическа кола е по-бързо от конвенционалните бензинови или дизелови модели. Батерията и електромоторите на електрическата кола имат само 200 компонента, а двигателят с вътрешно горене и трансмисията - най-малко 1400 части.

Същевременно преминаването от изкопаеми горива към електроенергия ще изисква от компанията да удвои ефективността си, за да може да освободи ресурси за производство на електрически и самоуправляващи се автомобили, каза Калениус. "Наемаме много нови софтуерни инженери, експерти по химия на батериите, електрификация", обясни той.

Свиването на мащабите на Daimler също съвпада с zeitgeist-а днес, според който луксът вече не се определя само с богатство и разкош, но също и чрез екологическа устойчивост и ефективност. "За нас няма съмнение, че екологичният отпечатък, който продуктите ни оставят на Земята, трябва да бъде по-малък. Това е част от съвременната концепция за лукс", каза Каелениус.

Daimler плаща $1,5 млрд. в САЩ заради Dieselgate

Daimler плаща $1,5 млрд. в САЩ заради Dieselgate

И още $700 млн., за да сложи край на делото, заведено от собственици на засегнатите модели

Daimler също иска да предложи на клиентите си нови дигитални услуги, така че да си осигури повтарящи се приходи, например помощни функции за шофиране и инфотеймънт услуги, при представянето на новата си операционна система през 2024 година. "Мислете за колите като за iPhone", каза Калениус, който посочи, че със софтуерните актуализации ще могат да бъдат добавяни нови услуги и функции.

За да инвестира в цифрови технологии, Daimler планира да ускори растежа в Китай, потенциално чрез създаване на нови модели на пазара, където Mercedes-Benz вижда най-големите възможности за растеж през следващите 10 години.