Броят на транзитните полети през въздушното пространство на Руската федерация , които в "предсанкционните" времена осигуряваха на "Аерофлот" транссибирски печалби, е намалял с 59% през 2022 година Това посочва докладът на ръководителя на Федералната Агенция за въздушен транспорт Александър Нерадко до заключителното заседание на борда на ведомството, пише finmarket.ru.
"През въздушното пространство на Руската федерация са извършени 79 652 транзитни полета. Спадът спрямо 2021 г. е 59%. Максималната интензивност е регистрирана на 26 август 2022 г. и възлиза на 5390 обслужени самолета на ден (през 2021 г. - 6285)", - се казва в доклада, публикуван на сайта на агенцията.
Общо в небето над Руската федерация през 2022 г. диспечерите са обслужили 1,4 милиона полета, което е с 13% по-малко от година по-рано. Намаляването на интензивността на полетите се обяснява с ограничаването на работата на 11 летища в централната и южната част на Руската федерация, затварянето на въздушното пространство на редица държави за руски авиокомпании, както и огледалната мярка на Руската федерация по отношение на превозвачи от 36 "неприятелски" държави.
Преди налагането на антируските санкции миналата година поради събитията в Украйна, чуждестранни авиокомпании летяха по така наречените Транссибирски маршрути над Русия, за да намалят продължителността на полетите между Европа и Азия. За това Руската федерация събира възнаграждения от 70-те години на миналия век, повечето от които са получени от Аерофлот - според някои оценки сумите възлизат на стотици милиони долари годишно.
Сега полети по транссибирските маршрути се извършват само от китайски авиокомпании.
Допълнителните разходи на 19 чуждестранни превозвачи, които са принудени да летят, заобикаляйки Руската федерация, възлизат на 37,5 милиона долара седмично, изчисли по-рано руското министерство на транспорта. Това води до поскъпване на билетите и превоза на стоки, отбелязват от ведомството.