УниКредит Булбанк е призната за най-добра дигитална банка за 2024 година от международното издание Global Finance. Отличието е резултат от стратегическата визия на УниКредит Булбанк да постави силен фокус върху развитието на дигиталните си канали и иновативни продукти и услуги.
"Бързият напредък в областта на финтех, възходът на дигиталните решения и нарастващото значение на киберсигурността непрекъснато предефинират критериите за това какво означава най-добро дигитално банкиране", коментира Джоузеф Джарапуто, основател и редакционен директор на Global Finance. "Наградите на Global Finance за най-добра дигитална банка отличават онези финансови институции, които са водещи с иновативни дигитални решения и установяват нови стандарти в бранша", допълва той.
"Този успех е резултат от ежедневната обратната връзка която получаваме от клиентите в съчетание с усилията на нашия екип. Престижното отличие отразява ангажимента на УниКредит Булбанк да предоставя удобни и прагматични дигитални решения. Банката ни е насочена към постоянно развитие на своите услуги", каза Борислав Генов, директор Банкиране на дребно и член на Управителния съвет на УниКредит Булбанк.
Отличените банки са оценени от жури от глобални лидери в областта на консултантските услуги, технологиите и аутсорсинга. Редакторите на Global Finance са отговаряли за селектирането на окончателния избор на победителите в различните категории. Банките победителки са оценявани въз основа на критерии като утвърдена стратегията за привличане и обслужване на клиенти чрез дигитални технологии, успех в насърчаването все повече клиенти да използват дигитални решения, ръст на дигиталните клиенти, обхват на предлаганите продукти, доказателства за осезаеми ползи от дигитални инициативи, дизайн и функционалност на уеб/мобилен сайт.
УниКредит Булбанк утвърждава лидерската си позиция като по последни данни на банката през апликацията за мобилно банкиране месечно се извършват над 1 300 000 плащания за сума от над 1 млрд. лв. Активните клиенти на "Булбанк Мобайл" са близо 700 хиляди.
УниКредит Булбанк предлага на клиентите си освен стандартните възможности за плащане, и нови такива през Булбанк Мобайл като, заплащане на данъци и глоби към КАТ (благодарение на функционалността "Моят Автомобил"). Към края на юли, над 97% от плащанията са през дигиталните канали и над 30% от всички продажби са изцяло дистанционни. Ръстът в плащанията през електронните канали е близо 35% на годишна база.
Банката има близо 30% дял от всички незабавни (блинк) плащания. Активно клиентите на банката използват и функционалността да изпращат пари само по мобилен номер Blink P2P вече и междубанково за секунди.
Освен с опциите за по-лесно плащане и управление на услугите си, през Булбанк Мобайл клиентите могат да получат безплатна информация за наложени глоби от КАТ (връчени и невръчени), валидност на гражданска отговорност, технически преглед, винетка и шофьорска книжка с функционалността "Моят Автомобил". Към момента близо 50 хил. клиенти се възползват от услугата след лесна регистрация на автомобил и шофьорска книжка през апликацията.
Освен това, клиентите на Булбанк Мобайл имат възможност чрез безплатен анализ да следят и управляват разходите си.