Volkswagen, която се сблъсква с обезсърчителна заплаха за размера и престижа си, прави драстичен обрат към електрическите превозни средства. Ходът изглеждаше доста вероятен след средата на септември, когато германският автопроизводител беше хванат да фалшифицира софтуера на около 11 млн. дизелови автомобила, така че да преминава американските тестове за вредни емисии, съобщи Quartz.
Плановете, които компанията съобщи вчера, надминават всички останали инициативи, които са разкрили до момента неговите съперници.
VW обяви, че ще създаде стандартизирана електрическа архитектура, която може да бъде използвана във всички превозни средства от групата на Volkswagen, и е предназначена да позволи пътуване от 250 до 500 км с едно зареждане.
Флагшипът ще бъде модернизиран луксозен Phaeton - седан за 80 000 долара, за който VW планираше само дизелови и хибринти варианти през 2018 и 2019 година. Сега Phaeton ще бъде изцяло електрически, с което ще стане виден конкурент на популярната Tesla S.
Решението значително вдига профила на Volkswagen в предстоящото стълкновение на електромобили в края на десетилетието, когато най-големите автомобилни производители в света се очаква да въведат многобройни електрически модели на по-ниски цени и много по-добро представяне от наличните в момента.
За повечето от автопроизводителите движещата сила при пускането на електрически возила беше Tesla, чийто главен изпълнителен директор Илон Мъск повдигна ентусиазма за електромобилите и изплаши съперниците си, така че да си мислят, че ще изостанат в променящия се пазар.
За Volkswagen обаче импулсът е чистото оцеляване сред първите редици на световните автомобилни производители заради скандала с вредните емисии.
„Марката Volkswagen се препозиционира за бъдещето. Ставаме по-способни, даваме нов фокус на продуктовата гама и основните технологии и предоставяме място за прогресивни технологии чрез ускоряване на програмата за ефективност", каза Херберт Диез, ръководител на марката VW.