Малко хора избират доброволно да прекарат повече време по летищата. Директорите на луксозните брандове са едни от малкото, пише The Wall Street Journal.

Най-големите модни марки в света са отворили 33 нови магазина по аерогарите между 2016 и 2018 година, показват данни на Savills, въпреки че забавят експанзията си на други локации. През тази година идват и още: Christian Dior, Gucci, Hermès, Louis Vuitton и Prada са сред 13-те международни бранда, които ще отворят врати в новото летище в Истанбул.

Тенденцията е движена от ръста на световния туризъм. През 2018 година чуждестранните туристи, които пристигат със самолети, са нараснали с 6% до 1,4 милиарда, по данни на Организацията на обединените нации.

А и пътуването със самолет обикновено привлича по-заможните сред туристите - въпреки че нискобюджетните полети бавно променят тенденцията. Затова летищата са ефективна локация за продажби.

В същото време самите аерогари стават все по-зависими от търговските приходи, след като конкуренцията за привличане на полети свали таксите.

Въпреки високите такси, които трябва да плащат на летищните оператори - до 20-30% от оборота, според WSJ, брандовете са готови, за да се приближат до китайските потребители. Те отговарят за всеки един от три долара, похарчени за луксозни стоки по света и обичат да пазаруват, когато са в чужбина.

Допълнителен стимул е и едно съотношение, което компаниите следят отблизо: приходите на квадратен метър. На летищата те могат да са с до три пъти по-високи, отколкото в центровете на градовете, според Pragma. Аерогарите са и едни от малкото, които ще запишат ръст на човекопотока. До 2030 г. броят на пътуващите от чужбина ще нарасне с 29% от сегашните нива.