Най-голямата компания за електронна търговия Amazon отваря физически магазин за дрехи. Първата локация на така наречения Amazon Style ще е предградието на Лос Анджелис Глендейл, а магазинът ще отвори врати по-късно тази година, съобщиха от компанията.
Там ще се предлагат дамски и мъжки дрехи, обувки и аксесоари от някои добре познати и нови марки, а цените ще привличат купувачи търсещи и по-евтини, и по-луксозни стоки, пише CNBC.
"Ще предлагаме дрехи на цена от 10 долара, но и дизайнерски артикули за 400 долара. Ще се опитаме да привлечем купувачи с всякакъв бюджет", обяви управляващият директор на Amazon Style Симона Васен.
Площта на магазина ще е около 3 000 квадратни метра - малко по-малка от средния универсален магазин.
През годините Amazon постепенно увеличава продажбите на дрехи. Миналия март Amazon изпревари Walmart като търговец на дрехи номер 1 в САЩ, според изчисления на Wells Fargo, а продажбите на дрехи и обувки на Amazon в САЩ са нараснали с приблизително 15% през 2020 г. до над 41 милиарда долара.
Нова концепция
Amazon ще въведе своя концепция за пазаруване във физическите магазини за дрехи. За да пазаруват в магазина купувачите ще разчитат най-вече на своя смартфон, чрез който ще разгледат артикулите.
Когато влязат в магазина те ще могат да видят само част от продуктите - в един размер и цвят на конкретен артикул. Останалите размери и видове на всеки продукт ще се съхраняват в задната част на магазина. След като влязат в приложението на своя смартфон, трябва сканират QR код на артикула, за да видят какви размери и цветове има, както и какви са оценките за него от други купувачи. Ще им бъде предоставяна и друга информация като персонализирани препоръки и т.н.
"Така ще предлагаме по-голям избор за клиентите, без да се налага да се ровят по рафтовете, за да намерят правилния цвят и размер", заявява Васен.
След като сканират QR кода на даден артикул, купувачите могат с един бутон да го "изпратят" в пробната или директно на касата за да го купят.
В пробните Amazon ще има дисплеи, които купувачите могат да използват, за да оценяват артикули или да поискат друг размер, друг артикул, които да им бъдат донесени в пробната. Купувачите ще имат достъп и до историята на покупките си в магазина в приложението Amazon.
Подобно на други концепции за търговия на дребно на Amazon, магазините Style ще съчетаят онлайн и офлайн пазаруването.
Компанията започна да навлиза във физическата търговия на дребно, когато отвори книжарница през 2015 г., след което придоби веригата магазини Whole Foods за 13,7 милиарда долара. Има и собствена верига супермаркети.