Базираната в София Evrotrust откри офис в Скопие, Северна Македония, отбелязвайки ключова стъпка в плана на компанията за международна експанзия. По-рано тази година в Evrotrust доби популярност в западната ни съседка с новината, че стартира национален проект за дигитална идентичност в партньорство с гиганта Mastercard, въз основа на меморандум с международната компания и правителството. Проектът е насочен към развитието на електронното управление (e-government) и отварянето на физически офис в страната утвърждава заявката на компанията за реализация извън България.

"Северна Македония предлага отлична бизнес възможност, тъй като ползите от електронното управление са широко припознати от крайни потребители, бизнеса и държавна администрация. Откакто започнахме да работим по eID проекта в страната, бяхме очаровани от готовността, с която местните власти се стремят да внедрят комплексни услуги за дигитална идентичност, така че модерните технологии да бъдат в полза на македонските граждани. Изключително благодарни сме, че работим по такъв вълнуващ проект съвместно с нашите партньори от Mastercard и правителството на Северна Македония, без които това би било невъзможно", каза Константин Безуханов, главен изпълнителен директор на Evrotrust.

Проектът за дигитална идентичност в Северна Македония стартира седмици преди пандемията миналата година. Това обаче не попречи на надеждите за бърза интеграция, тъй като компанията потвърждава, че проектът е в напреднала фаза и крайни потребители в страната ще могат електронно да подписват документи напълно дистанционно в рамките на месеци. Едно от предимствата на Evrotrust е, че документи, подписани подсредством тяхната платформа, ще бъдат признати не само в Северна Македония, но и в целия Европейски съюз, където се признава електронната услуга за идентификация на Mastercard. Огромен знак на доверие е, че международният гигант даде лиценз услугата на Евротръст да се оперира под неговия собствен бранд "ID Service" и застана зад иновативната технология.

Експанзията зад граница е очаквано продължение на бизнеса на Evrotrust. След като пандемията ускори усвояването на услуги за дигитална идентичност, Evrotrust бележи рекорден потребителски ръст от над 630% на годишна база. В момента компанията предоставя услуги на над 200 000 индивидуални и корпоративни потребители по света. Сред активните пазари освен българския и северномакдонския са Албания, Унгария, Румъния, Кения и други. От бизнес гледна точка ключово предимство на Evrotrust е самата дигитализация: на фона на огромната потребителска база в момента в компанията работят малко под 50 човека. Главният изпълнителен директор, Константин Безуханов, е оптимистичен относно проспектите на бизнеса в контекста на света след пандемията:

"За някои Covid-19 беше огромен стрес за бизнеса и това е разбираемо. Нашата мисия обаче е да помогнем: за нас пандемията беше възможност да покажем как дигитализацията решава критични проблеми както за крайни потребители, така и за бизнеси. Очакваме стремежът за дигитализация да не подмине и родната администрация, тъй като ползите за нея и българските граждани са недвусмислени. Благодарни сме на всички наши партньори, които ни се доверяват, и с нетърпение очакваме следващите предизвикателства по пътя към устойчив растеж в глобален мащаб", продължи Безуханов.