Каква може да е нашата следа в нелеката битка да запазим планетата чиста? Това е въпрос, който си задават милиони хора, а според последни проучвания поколенията на милениълите и поколението Z изграждат себе си като потребители, фокусирани върху устойчивите продукти и брандове. Те са категорични - готови са да платят повече, ако компанията показва отдаденост към зелената идея и отговорност към отпадъка, който се произвежда от техните продукти.

Проучване на центъра по устойчив бизнес към New York University потвърждава точно тази поколенческа тенденция, която променя начина на правене на бизнес на най-големите. Брандовете вече слушат своите потребители, те се придържат към техните нужди, те се адаптират към техните търсения. Много компании се обърнаха към устойчиви материали, други пък инвестираха милиони в създаване на иновативни такива, а трети се фокусираха върху стари, вече използвани продукти, превръщайки ги в нещо ново, вълнуващо и устойчиво.

Снимка 594179

Източник: unsplash.com

Новина от последните дни в тази посока идва от спортния гигант Nike, който представи Nike Forward - нова устойчива тъкан. Това е нетъкан текстил, който компанията вярва, че може да замени традиционните вълнени тъкани в спортните им колекции. Вдъхновение за тази иновация Nike черпят от всички онези спортисти, които имат силна еко-позиция и отделят голямо внимание на екологичните проблеми. С иновативната техника за производство на Nike Forward, която отнема на компанията около 5 години, се съкращават стъпките, необходими за производство на традиционните плетени и тъкани платове. Компанията доказва, че е готова да надбяга себе си и се влива с пълна сила в тенденцията до няколко години устойчивите материи да заменят още по-голяма част от тези, които всички имаме в гардероба си

Снимка 594178

Глобалната промяна в потребителските търсения се отразява и на технологичните гиганти, сред които и Apple. През 2021-ва почти 20% от всички материали, използвани за създаване на техните продукти са били рециклирани. Голът на иконичния бранд е да използва само рециклирани материали както за създаване на техниката, така и за нейните опаковки, съсредоточавайки се върху използване на продукти, които вече са изживели своя живот.

Снимка 594180

Източник: valentino.com

Говорейки за най-големите имена на бизнес сцената не можем да не споменем и Valentino. Брандът за висша мода, който се отличава безпрецедентното си качество и послания зад всяка следваща колекция, демонстрира своята устойчивост по безброй начини. Сред тях е имплементирането на устойчиви материали в изработката на популярния модел спортни обувки на бранда - Rockstud. Open for a Change Sneakers, както се наричат, са създадени от растителни и рециклирани компоненти, включително вискоза и полиуретанова еко кожа, създадена от полиоли, извлечени от царевица. Връзките са от рециклиран полиестер, а шиповете са неправени частично от рециклиран найлон. Рециклираните модели са по-леки и значително по-отличителни визуално. Някои биха казали, че материалите изглеждат по-груби и с не толкова луксозни текстури, но истината е, че брандовете търсят точно този ефект. Те искат да подчертаят, да изградят връзка между визията на продукта и устойчивата идея зад него. На едно ниво те издигат несъвършенствата на рециклираните материали на пиедестал, който комуникира с потребителите абсолютно открито идеята за отговорността, която бранда поема с лансирането на различни продукти.

Снимка 594185

Източник: Instagram.com/bg_iqos

Потребителите в България не правят изключение, когато говорим за потребността от продукти, създадени с отговорност към природата. Един от малкото брандове на локално ниво, които демонстрират своята иновативна природа с всеки следващ продукт е IQOS - устройството за нагряване на истински тютюн. Брандът разработи специална серия аксесоари - панели, произведени от рециклирани IQOS 2.4P устройства. Те са достъпни онлайн за пълнолетните пушачи у нас. Разработени в 4 пастелни цвята, с текстура, която елегантно отразява иновативния процес на създаването им, панелите са най-устойчивите бранд аксесоари досега. Рециклираните и преобразени, панелите, които комуникират посланието за едно по-чисто бъдеще, мога да бъдат открити ексклузивно на сайта на бранда.