Най-голямата френска верига за търговия на дребно Carrefour, която има търговски обекти и у нас, обяви спад в годишната си печалба. След като потвърдиха резултатите, от компанията съобщиха, че все още чакат подходящия момент, за да пуснат за продажба акциите на дъщерната си фирма Carmila.
Оперативната печалба на компанията е нараснала с 2,4% до 2,45 милиарда евро, като този размер съвпадна с очакванията на анализаторите, пише Bloomberg. Чистата печалба на Carrefour за 2015 г. обаче бележи спад от 22% до 980 милиона евро от 1,25 милиарда евро за предходната година, допълва Wall Street Journal.
В момента ръководството на компанията е изправено пред предизвикателството да разшири нехранителния сегмент на бизнеса си в Европа. Заедно с това в ход за Carrefour вече е план за преструктуриране на бизнеса в Китай, където продажбите осезаемо са спаднали.
За изпълнението на тези цели компанията планира да инвестира между 2,5 милиарда и 2,6 милиарда евро през 2016 г.
Въпреки мащабните вложения на френската верига се оказва, че през последните години германските супермаркети Lidl, които също имат магазини в България, отчитат най-големи капиталови разходи в Европа. През 2014 г. компанията е изпреварила по този показател други конкуренти на континента и у нас, като Metro и Carrefour.