Facebook ще плати общо 1 милиард долара на инфлуенсърите в социалните мрежи на компанията през следващата година и половина, съобщи Forbes.

Компанията ще разпределя средствата на инфлуенсърите въз основа на споделени приходи от реклами и бонуси за времето, прекарано във Facebook и Instagram. Освен това обаче Facebook ще предложи и начално финансиране на някои създатели на съдържание.

"Целим да имаме най-добрите платформи, за да могат милиони инфлуенсъри да вършат работата си. Инвестирането в създатели на съдържание не е ново за компанията", написа изпълнителният директор Марк Зукърбърг в публикация във Facebook.

Конкуренцията пред Facebook обаче става все по-голяма. TikTok, Twitter и YouTube също работят по подобни проекти, за да осигурят на инфлуенсърите по-добри възможности за печелене на пари.

Присъствието на подобни лица в социалните мрежи е важно за платформите, тъй като съдържанието, което качват, привлича милиони потребители, които пък са от решаващо значение за приходите на компаниите от рекламно съдържание.