Докато Google е изправен пред първата седмица от антитръстовия процес в САЩ за предполагаемия монопол на пазара на цифрови реклами, главният изпълнителен директор на един от най-големите конкуренти в рекламните технологии The Trade Desk призова компанията да бъде разбита.
Делото, заведено от Министерството на правосъдието на САЩ и 17 главни прокурори, твърди, че Google е използвала придобивания и антиконкурентни рекламни търгове, за да изгради незаконен монопол на пазара на цифрови реклами, пише Business Insider.
По време на конференцията ATS на ExchangeWire в Лондон главният изпълнителен директор на The Trade Desk Джеф Грийн заяви, че Google е изградила водещата си позиция на пазара на рекламни технологии чрез управление на инструментите, които издателите използват, за да продават своето рекламно пространство, софтуера, който рекламодателите използват, за да купуват реклами, и борсата, която свързва тези купувачи и продавачи.
"Те са прокурор, защитник, съдия и жури" на онлайн рекламната екосистема, коментира Грийн за Google. "Трябва да напуснете поне една от тези роли: не можете да бъде и трите."
Грийн каза, че ролята, която прави най-малко пари, е тази на съдията и журито. Грийн прогнозира, че Google вероятно ще се съгласи да отдели тази част от бизнеса си, ако съдията реши, че компанията наистина е управлявала незаконен монопол.
"Вярвам, че поведението на Google ще се промени и пазарът ще стане по-справедлив", коментира главният изпълнителен директор на The Trade Desk.
"Винаги съм казвал, че The Trade Desk успя да спечели на нечестен пазар - представете си какво бихме могли да направим на един честен пазар."
От основаването си през 2009 г. The Trade Desk, която управлява платформа от страна на търсенето за рекламодатели и рекламни агенции, се превърна в гигант на рекламните технологии. След като дебютира на Nasdaq през 2016 г., американската компания за рекламни технологии вече има пазарна капитализация от почти 50 милиарда долара.