Докато Google е изправен пред първата седмица от антитръстовия процес в САЩ за предполагаемия монопол на пазара на цифрови реклами, главният изпълнителен директор на един от най-големите конкуренти в рекламните технологии The Trade Desk призова компанията да бъде разбита.

Делото, заведено от Министерството на правосъдието на САЩ и 17 главни прокурори, твърди, че Google е използвала придобивания и антиконкурентни рекламни търгове, за да изгради незаконен монопол на пазара на цифрови реклами, пише Business Insider.

Решение срещу Google може да промени из основи употребата на интернет

Решение срещу Google може да промени из основи употребата на интернет

Съдът в САЩ я обяви за монополист, ще се наложи ли да продаде ключови бизнеси?

По време на конференцията ATS на ExchangeWire в Лондон главният изпълнителен директор на The Trade Desk Джеф Грийн заяви, че Google е изградила водещата си позиция на пазара на рекламни технологии чрез управление на инструментите, които издателите използват, за да продават своето рекламно пространство, софтуера, който рекламодателите използват, за да купуват реклами, и борсата, която свързва тези купувачи и продавачи.

"Те са прокурор, защитник, съдия и жури" на онлайн рекламната екосистема, коментира Грийн за Google. "Трябва да напуснете поне една от тези роли: не можете да бъде и трите."

Грийн каза, че ролята, която прави най-малко пари, е тази на съдията и журито. Грийн прогнозира, че Google вероятно ще се съгласи да отдели тази част от бизнеса си, ако съдията реши, че компанията наистина е управлявала незаконен монопол.

"Вярвам, че поведението на Google ще се промени и пазарът ще стане по-справедлив", коментира главният изпълнителен директор на The Trade Desk.

Наистина ли САЩ обмислят "разбиване" на Google след решението за незаконен монопол

Наистина ли САЩ обмислят "разбиване" на Google след решението за незаконен монопол

Нарушила ли е компанията антитръстовия закон, харчейки милиарди долари?

"Винаги съм казвал, че The Trade Desk успя да спечели на нечестен пазар - представете си какво бихме могли да направим на един честен пазар."

От основаването си през 2009 г. The Trade Desk, която управлява платформа от страна на търсенето за рекламодатели и рекламни агенции, се превърна в гигант на рекламните технологии. След като дебютира на Nasdaq през 2016 г., американската компания за рекламни технологии вече има пазарна капитализация от почти 50 милиарда долара.