Китайската верига кафенета Luckin, която се появи на пазара през миналата година, си е поставила амбициозна цел за новата 2019 година - да отвори 2 500 нови магазина в азиатската страна и да надмине Starbucks. Към момента американската компания е най-голямата такава верига по брой търговски обекти във втората по големина икономика в света.

На презентация в Пекин от Luckin заявиха през миналата седмица, че към края на 2019 г. очакват да имат над 4 500 магазина и така да надминат Starbucks, която отдавна доминира китайската кафе-сцена и има над 3 600 магазина в страната.

Китай е вторият по големина и най-бързо развиващ се пазар за Starbucks след Америка. Страната постоянно допринася със средно 15% до 20% от общите приходи.

Понастоящем Starbucks China притежава повече от 50% дял на пазара на веригите за кафе на стойност 4,5 млрд. долара, който нараства средно с 16% на годишна база в страната.

Luckin, която стартирара дейност през 2018 г. и беше подкрепена от Сингапурския държавен фонд GIC Pte и China International Capital, се разрасна бързо, отваряйки над 2 000 магазина през последната година и спечели оценка от 2,2 млрд. долара, след като привлече 200 млн. долара миналия месец.

Компанията позволява на клиентите да поръчват кафето си онлайн и да го получат в магазина или да им го доставят.

Главният изпълнителен директор Куиан Зия заяви пред Reuters миналата година, че Luckin има за цел да надмине базираната в Сиатъл Starbucks в Китай.

Това изглежда е напът да се случи, като вече се наблюдава рязък спад на тримесечния ръст на продажбите за магазините от Starbucks в Китай от 6% до 8% до едва 1% през следващото тримесечие, след като Luckin навлиза на пазара.

По-рано Reuters съобщи, че Luckin, която ускори растежа си с намаления и фокусиране върху доставките, също е в ранен етап на разговори с инвестиционни банки за първоначалното публично предлагане в чужбина.