Напитките и закуските на гиганта PepsiCo вече не са налични в някои от над 9-те хиляди магазина, които зареждат продукти на компанията в четири европейски държави. Причината за това е бойкот на супермаркетите, поради "неприемливо увеличение на цените", съобщава Sky News.

Както Money.bg писа, Carrefour във Франция бяха първите, които обявиха, че няма да продават продукти на Pepsi в страната, "защото са станали твърде скъпи." Става въпрос за газираната напитка Pepsi Cola, чипсът Lay's, както и за 7up, предаде Reuters.

Carrefour няма да продава стоки на PepsiCo след скок на цените

Carrefour няма да продава стоки на PepsiCo след скок на цените

Във Франция

Още от тази седмица по рафтовете, на които трябваше да има продукти на Pepsi в магазините на Carrefour във Франция беше сложена бележка, гласяща "Вече не продаваме тази марка, заради неприемливо увеличение на цените".

В бойкота се включват магазини на компанията в общо четири европейски страни

Говорител на Carrefour уточни, че бойкотът ще важи "за енопределено време", освен в магазините във Франция, в общо 9000 магазина в Испания, Италия и Белгия. Според информация на Sky News, вероятно предстои ходът на френската компания да бъде последван и от други вериги супермаркети в Европа.

Снимка 612312

Източник: www.pepsico.com

Бойкотът е развръзката от последния скандал на високо ниво между европейските вериги супермаркети и големите производители на хранителни стоки, която започна от началото на кризата с разходите за живот след войната на Русия в Украйна.

Нарастващите цени на едро за енергия доведоха до това редица производителите да таксуват повече за продукцията си. Това често води до така наречената свиваща се инфлация в опит да се ограничат увеличенията.

През октомври миналата година от PepsiCo заявиха, че планират "умерени" повишения на цените тази година, защото търсенето се задържа въпреки повишенията, което я накара да повиши прогнозата си за печалба за 2023 г. за трети пореден път.

През 2023-а търговците на дребно на хранителни стоки в страни като Германия и Белгия, обявиха, че са спрели поръчки от компании за потребителски стоки, заради покачване на цените.

В момента представители на американската компания за храни и напитки водят активни преговори с Carrefour, като изразяват надежда, че продуктите с марката Pepsi скоро отново ще са на рафтовете в магазините. На какви цени обаче е рано да се каже.

PepsiCo инвестира $13 милиона в напълно автоматизирано производство в Румъния

PepsiCo инвестира $13 милиона в завод на 60 км от България, произвеждащ 1 милион бутилки дневно без хора

Фабриката ще бъде най-големият дистрибуторски център в Централна и Югоизточна Европа