Carrefour няма да продава продукти на PepsiCo, защото са станали твърде скъпи. Става въпрос за стоки като Pepsi, чипсът Lay's и 7up, предаде Reuters.
От тази седмица по рафтовете, на които трябва да има продукти на PepsiCo в магазините на Carrefour във Франция ще бъдат с бележка, гласяща "Вече не продаваме тази марка, заради неприемливо увеличение на цените". Това казва говорител на френския търговец на дребно.
Не е ясно дали продуктите на PepsiCo, които вече са на рафтовете на Carrefour, ще бъдат изтеглени от търговската мрежа на веригата.
През октомври PepsiCo заяви, че планира "умерени" повишения на цените тази година, защото търсенето се задържа въпреки повишенията, което я накара да повиши прогнозата си за печалба за 2023 г. за трети пореден път.
През миналата година година търговците на дребно на хранителни стоки в страни като Германия и Белгия, обявиха, че са спрели поръчки от компании за потребителски стоки, заради покачване на цените.
Carrefour е един от най-последователните търговци на дребно, що се отнася до това да се противопоставят на големите компании за потребителски продукти и храни по отношение на цените.
Миналата година започна кампания, в която имаше предупредителни етикети за продукти, които са се свили по грамаж и струват повече.
В усилията си да намали инфлацията френското правителство поиска от търговците на дребно и доставчиците да приключат годишните преговори за цените през януари, два месеца по-рано от обикновено.