Китайската компания за електромобили BYD отчете ръст от 21% в продажбите на електрически превозни средства през второто тримесечие, затваряйки разликата с Tesla, след като върна титлата на най-добрия доставчик на електрически коли в света на САЩ.
BYD продаде 426 039 електромобила през април-юни, според изчисленията на Reuters, базирани на месечните отчети за продажбите. Това е около 12 000 автомобила по-малко от доставките на коли на Tesla, изчислени за второто тримесечие.
Очаква се Tesla да отчете спад от 6% в доставките на превозни средства за тримесечието април-юни и това е първият път, когато американската компания ще готова да отчете две поредни тримесечия на спад, на фона на силната конкуренция в Китай и ниското търсене, поради липса на на достъпни нови модели.
Компанията може отново да отстъпи първото си място по продажба на електромобили на BYD, ако действителните резултати се окажат по-малки от очакваните, като Barclays прогнозира спад от 11% в доставките през второто тримесечие, най-големият за Tesla досега.
През януари Tesla предупреди, че ръстът на доставките през 2024 г. ще бъде "осезаемо по-нисък", защото тласъкът от продължилите месеци намаления на цените отслабва.
Производителят на електромобили намали производството на своя най-продаван електрически автомобил Model Y с двуцифрен процент в завода си в Шанхай от март, за да отговори на намаляващото търсене на старите си модели в Китай, вторият по големина пазар след Съединените щати.
Най-големият му китайски конкурент BYD държи стабилен ръст в продажбите на електромобили, докато Nio отчита звезден ръст през последното тримесечие. Доставките на превозни средства на Nio през второто тримесечие се удвоиха до 57 300 единици.
Намаляването на цените и нарастващото изместване на потребителското търсене към електромобили и хибриди от бензинови превозни средства са основните причини за силните продажби на китайските производители на електромобили през последните месеци,според Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). Продажбите на нови превозни електромобили, включително plug-in хибриди в Китай са 46,7% от общите продажби на автомобили през май, според CPCA.