Големият бум на пътуванията след пътуванията отслабва, а цените на самолетните билети в Европа и Азия започват да се стабилизират и дори да се понижават. Това е добра новина за туристите, но се оказва сериозен проблем за авиикомпаниите, пише Reuters. По-високите разходи и ограничената наличност на самолети на фона на падащи цени вече удря авио бизнеса.

Глобалният дисбаланс между предлагането на полети и задържаното търсене, след като въздушният транспорт се отвори след пандемията, повиши цените на билетите и доходността от всеки един пътник. Това е показател за средната цена, платена на измината миля от всеки пътуващ.

Най-доходоносните маршрути на полети в световен мащаб

Най-доходоносните маршрути на полети в световен мащаб

От Ню Йорк до Лондон, един от най-натоварените и най-печеливши маршрути в световен мащаб

Ръководители от индустрията, инвеститори и анализатори днес твърдят, че т. нар. тенденция "пътуване на всяка цена" се балансира, като някои клиенти стават по-чувствителни към ценообразуването. Причината за това е ясна - инфлацията доведе до повишаване на разходите за живот. На този фон цените на самолетните билети са останали непроменени в целия ЕС през първите месеци на тази година в сравнение с 2023-а, според данните от изследователската група "ForwardKeys".

Снимка 664270

Източник: iStock

Картината е по-неблагоприятна за авиоиндустрията в Азиатско-Тихоокеанския регион, където цените са спаднали най-много - с около 16% през периода януари-април на годишна база.

Пътуванията със самолет в Европа, Америка и Австралия от Китай не са се възстановили. Икономиката на Китай е бавна и международните полети остават на около 70% от нивата преди пандемията и само на 16,5 на сто по маршрутите САЩ-Китай. И докато европейците се опитват да пестят, потребителските разходи в САЩ се запазват високи, а търсенето е особено силно за първокласни пътувания.

Приходите на Boeing от продажби на граждански самолети паднаха с 31%

Американският концерн Boeing, който е един от най-големите в света производители на авиационна, космическа и военна техника, намали нетната си загуба с 16,5% за първото тримесечие на годината. Както съобщават от компанията, нетната й загуба за периода януари-март е 355 милиона долара, или 56 цента на акция, в сравнение с 425 милиона долара, или 69 цента на акция, през същия период на миналата година.

Общите приходи на Boeing за тримесечието са спаднали с 8% до 16,57 милиарда долара, спрямо 17,92 милиарда долара за същия периода на миналата година.

Приходите в сегмента конкретно на гражданските самолети през тримесечието се сринаха с 31% на годишна база до 4,65 милиарда долара, а доставките намаляха с 36%, до 83 самолета. За същия период, Boeing получи 125 нови поръчки, включително поръчка за 85 самолета 737-10 от American Airlines.

Дублиране на самолетни билети и летищен хаос. Проблемите в Lufthansa се задълбочават

Дублиране на самолетни билети и летищен хаос. Проблемите в Lufthansa се задълбочават

Какви обезщетения дава компанията?