Най-големият производител на бира – белгийският Anheuser-Busch InBev, търси купувач на два от брандовете на компанията SABMiller. Става въпрос за марките Grolsch, Meantime и Peroni, пише CNN Money. Целта е по този начин AB InBev да предотврати регулаторни ограничения при мегасливането със SABMiller.
От бирения гигант посочват, че продажбата на брандовете и техния бизнес в Италия, Холандия и Великобритания е едно от условията за извършване на сделката с конкурента им.
Като част от плана за придобиването на SABMiller от AB InBev вече потвърдиха, че ще се откажат от част от големите американски марки бира в полза на Molson Coors.
Антитръстовите органи в САЩ, Европа и навсякъде другаде по света ще следят внимателно осъществяването на сделката между белгийската компания и SABMiller. Опасенията им са свързани с това, че сливането на двете корпорации ще им даде прекалено голяма власт върху ключови пазари, в резултат на което пивото, предлагано от тях, ще поскъпне.